Tydzień 1
W marcu jak w garncu (W, w jak woda)
1.Przysłowia
Studnia mądrości
Stroje ludowe
Sztuka ludowa
Moja mała ojczyzna
Dziecko:
– doskonali umiejętność wypowiadania się na forum grupy,
– doskonali umiejętność słuchania i wyciągania wniosków,
– doskonali motorykę małą
– rozwija myślenie przyczynowo- skutkowe,
– doskonali umiejętność formułowania i weryfikowania hipotez,
– rozwija sprawność ruchową,
– rozwija spostrzegawczość i logiczne myślenie,
– kształtuje pamięć muzyczną i ruchową,
– rozwija wyobraźnię poprzez słuchanie tekstów literackich,
– rozbudza poczucie przynależności do regionu pochodzenia,
– rozwija umiejętność korzystania z mapy
– rozbudza ekspresję i twórcze myślenie,
– rozwija sprawność manualną.
Tydzień 2
Porządki w ogrodzie ( C Reverse Phone Lookup , c jak cebula)
Oznaki wiosny
Praca w ogrodzie
Cebule i cebulki
Sadzimy i siejemy
Zazieleniło się
Dziecko:
– rozpoznaje oznaki wiosny,
– doskonali umiejętność uważnej obserwacji,
– utrwala informacje o narzędziach ogrodniczych, poznaje ich nazwy,
– poznaje warunki prawidłowej hodowli roślin,
– doskonali umiejętność wyciągania wniosków,
– rozwija twórcze myślenie,
– doskonali umiejętność klasyfikacji,
– poszerza słownictwo,
– doskonali koordynację ruchową,
– doskonali kompetencje matematyczne,
– rozwija umiejętności taneczne,
– doskonali motorykę małą,
– rozwija motorykę dużą.
Tydzień 3
Witaj, wiosno! ( G, g jak garnek)
Odgłosy wiosny
Wiosna na widelcu
Od motyla do gąsienicy
Ślimak, ślimak pokaż rogi
Żegnamy zimę
Dziecko:
– rozwija sprawność grafomotoryczną,
– doskonali słuch fonemowy,
– jest wrażliwe na świat przyrody,
– poznaje wartości odżywcze warzyw oraz sposobów ich przygotowania,
– poznaje cykl życia motyla,
– rozwija ekspresję twórczą,
– poznaje budowę ciała i środowisko życia ślimaka,
– doskonali sprawność manualną,
– poznaje tradycję topienia marzanny,
– zauważa zmiany zachodzące w przyrodzie,
– doskonali motorykę małą,
– rozwija sprawność ruchową.
Tydzień 4
Zwierzęta na wiejskim podwórku ( Ł, ł jak łopata)
Zwierzęta wiejskie
Skąd się biorą jajka?
Czy świnia to brudne zwierzę?
Skąd się bierze wełna?
Po co hodujemy krowy?
Dziecko:
– utrwala informacje dotyczące zwierząt wiejskich oraz ich młodych,
– pogłębia informacje na temat jajek, ich budowy oraz sposobu wykorzystania,
– poznaje ptaki znoszące jajka,
– doskonali umiejętność porównywania,
– doskonali umiejętność rozróżniania fikcji i rzeczywistości,
– poszerza wiedzę na temat wyglądu i zwyczajów świni,
– poszerza informacje na temat baranów i owiec oraz ich hodowli,
– poszerza wiadomości na temat wartości odżywczych , wykorzystania i rodzajów mleka,
– doskonali współpracę w grupie,
– rozwija mowę i myślenie,
– doskonali umiejętność współpracy w grupie