Tydzień 1
Muzyka jest wszędzie
- „Ciężkie dźwięki i lekkie dźwięki”
- „Śpiewamy i gramy”
- „Nasi ulubieni wykonawcy”
- „Na pięciolinii”
- „Malujemy muzykę”
Dziecko:
– porusza się rytmicznie przy muzyce,
– rozpoznaje i nazywa literę z: małą i wielką, drukowaną i pisaną,
– wypowiada się na temat opowiadania,
– aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych,
– śpiewa piosenkę,
– zapisuje działania odejmowania z użyciem znaków: -,=,
– rozpoznaje, nazywa i pisze liczbę 9,
– wymienia dźwięki gamy C-dur,
– maluje nastrój wysłuchanego utworu muzycznego,
– rozróżnia wysokość dźwięków wydawanych przez uderzenie w słoiki napełnione różną ilością wody.
Tydzień 2
W świecie teatru
- „Zabawy w teatr”
- „Z wizytą w teatrze”
- „Chcemy być aktorami”
- „Afisze teatralne”
- „Nasze występy”
Dziecko:
– stosuje słowa: scena, kurtyna, aktor,
– rozpoznaje i nazywa literę u: małą, wielką, drukowaną i pisaną,
– wie, jak kulturalnie zachować się w teatrze,
– wykonuje kukiełkę z wykorzystaniem różnorodnych materiałów,
– dodaje i odejmuje w zakresie dziewięciu,
– wykonuje wspólnie afisz teatralny,
– prezentuje wybrane utwory literackie z podziałem na role.
Tydzień 3
Wiosna, wiosna
- „Jaka pogoda jest w marcu?”
- „Witamy wiosnę”
- „Wiosna idzie przez świat”
- „Wiosenne rachunki”
- „Wiosenne porządki”
Dziecko:
– wymienia elementy pogody występujące w marcu,
– rozpoznaje i nazywa literę c: małą i wielką, drukowaną i pisaną,
– wymienia zwiastuny wiosny,
– aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych,
– ilustruje piosenkę ruchem,
– maluje na temat wiosny,
– dodaje i odejmuje w zakresie 10,
– rozpoznaje, nazywa i pisze liczbę 10,
– wymienia etapy rozwoju tulipana,
– wymienia czynności wykonywane wiosną przez ptaki.
Tydzień 4
Wkrótce Wielkanoc
- „Pisanki”
- „Kura, kurczęta i pisanki”
- „Pisanki wielkanocne”
- „Kartka wielkanocna”
- „Bajeczka wielkanocna”
Dziecko:
– odpowiada na pytania dotyczące wiersza,
– rozpoznaje i nazywa literę ł: małą i wielką, drukowaną i pisaną,
– mówi zdaniami rozwiniętymi,
– ilustruje piosenkę ruchem,
– układa obrazki historyjki według kolejności zdarzeń,
– wykonuje formę przestrzenną według wzoru,
– aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych,
– wypowiada się na temat opowiadania,
– dostrzega różnice w wyglądzie pisanek.