I tydzień
„Co słychać w przedszkolu?”
1. Żegnajcie wakacje! Witaj przedszkole!
2. Nasze przedszkolne zasady.
3. Przedszkole nie ma dla nas tajemnic.
4. Rozmowy zabawek.
5. W grupie siła.
Dziecko:
– rozpoznaje znaczek rozpoznawczy,
– odczytuje symbole,
– aktywnie uczestniczy w ustalaniu kodeksu grupowego,
– reaguje na ustalone sygnały podczas zabawy,
– wzbogaca słownictwo,
– klasyfikuje zabawki według rodzaju,
– wykonuje prace plastyczną z użyciem farb
II tydzień
„Jak być superbezpiecznym?”
1. Zawsze bezpieczni.
2. Pierwsza pomoc.
3. Zadowolone światło zielone.
4. Zagrożenia wokół mnie.
5. Wiem, jak być bezpiecznym.
Dziecko:
– wymienia zasady bezpieczeństwa panujące w sali,
– dzieli słowa na sylaby,
– klasyfikuje figury na podstawie kształtu,
– rozpoznaje i nazywa koło,
– potrafi podczas śpiewu wyraźnie wypowiadać tekst piosenki,
– poznaje i utrwala zasady bezpieczeństwa związane z przedmiotami i miejscami niebezpiecznymi, które mogą się znajdować w domu,
– poznaje zasady bezpieczeństwa związane z przebywaniem poza domem
III tydzień
„Jakie są moje supermoce?”
1. Wyginam śmiało ciało.
2. Widzę, czuję, słyszę, smakuję.
3. W krainie emocji.
4. Dzień kropki. Moje zainteresowania i talenty.
5. Trudne sprawy i łatwe rozwiązania.
Dziecko:
– układa rymy do podanych nazw,
– dostrzega związki przyczynowo-skutkowe,
– uważnie słucha wiersza,
– nazywa i rozpoznaje podstawowe emocje,
– wypowiada się na temat swoich umiejętności,
– wykonuje pracę plastyczną
IV tydzień
„Kiedy Pani Jesień obchodzi urodziny?”
1. Oznaki jesieni.
2. Coraz mniej liści.
3. Śladami jesieni w lesie.
4. Jesienne eksperymenty
5. Jesienny ogród i jesienny sad.
Dziecko:
– obserwuje i nazywa oznaki jesieni,
– aktywnie uczestniczy w poznawaniu przyrody jesienią,
– rozpoznaje i nazywa prostokąt,
– wypowiada się na temat opowiadania,
– wymienia oznaki jesieni,
– wykonuje eksperyment,
– rozwiązuje zagadki słowne,
– wykonuje pracę plastyczną