1. Przedszkole – drugi dom
  1. Witamy w przedszkolu
  2. Lubimy przychodzić do przedszkola
  3. Liczymy nasze zabawki
  4. Ustalamy zasady
  5. Nasze zmysły

Dziecko:

  • Zapoznaje się z pomieszczeniami znajdującymi się w przedszkolu
  • Nazywa kąciki zainteresowań, wie jak z nich korzystać
  • Zapoznaje się z kolegami i koleżankami
  • Wyraża swoje marzenia za pomocą ekspresji plastycznej
  • Rozwija sprawność manualną
  • Liczy obiekty, odróżnia liczenie błędnego od poprawnego
  • Wyraża muzykę ruchem
  • Przestrzega zasad obowiązujących w przedszkolu
  • Zapoznaje przedmioty wszystkimi zmysłami
  • Dba o narządy zmysłów

 

  1. Przedszkole – drugi dom
  1. Dbamy o porządek w naszej sali
  2. Wesoło się bawimy
  3. Wspomnienia z wakacji
  4. Każdy z nas jest inny
  5. Nasze emocje

Dziecko:

  • Rozpoznaje przedmioty wszystkimi zmysłami
  • Dba o narządy zmysłów
  • Jest zachęcane do dbania o porządek wokół się je
  • Rozwija sprawność manualna, wykonuje wyklejanke
  • Zgodnie współdziała
  • Wyraża muzykę ruchem
  • Prawidłowo nazywa poszczególne elementy ciała
  • Rozwijanie mowy, wypowiada się na temat wakacji
  • Zwraca uwagę na to, że każdy z nas jest inny, akceptuje tą inność
  • Sprawnie wykonuje ćwiczenia ruchowe
  • Zachęcany, określa i wyraża swoje emocje
  • Rozwija umiejętność malowania postaci ludzkiej

 

  1. Uliczne sygnały
  1. Wiemy, jak przechodzić przez jezdnię
  2. Samochodu specjalistyczne
  3. Znaki drogowe
  4. Co jest wolne, a co szybkie
  5. Bądźmy ostrożni

Dziecko:

  • Wypowiada się na temat bezpiecznego przechodzenia przez ulicę
  • Wymienia podstawowe zasady ruchu drogowego, poznaje podczas praktycznej działalności
  • Wymienia samochody specjalistyczne
  • Wie, na czym polega praca policjanta
  • rozpoznaje wybrane znaki drogowe
  • rozróżnia tępo – wolne i szybkie; określa, co jest wolne a co szybkie
  • Rozwija sprawność manualna i inwencję twórcza poprzez wykonanie formy przestrzennej
  • Porusza się rytmicznie przy piosence
  • Rozwija sprawność fizyczna

 

  1. Jesień w lesie (w parku)
  1. Kolory lasu jesienią
  2. Poranek w lesie
  3. Liczymy grzyby
  4. Jesienne drzewa
  5. Mieszkańcy lasu

Dziecko:

  • rozwija mowę i myślenie
  • rozwija sprawność fizyczna
  • zaznajamia się z środowiskiem przyrodniczym jakim jest las(park)
  • rozwija umiejętność liczenia, przelicza w zakresie określonego zbioru, prawidłowo stosuje liczebniki główne
  • ilustruje muzykę ruchem
  • rozwija orientacje przestrzenna, stosuje słowa: przed, za, po lewej, po prawej, nisko, wysoko
  • rozpoznaje i nazywa wybrane drzewa
  • uczestniczy w zabawach badawczych
  • zaznajamia się z zachowaniem wiewiórki jesienią, wymienia zapasy wiewiórki
  • rozwija umiejętność współdziałania w zespole