Tydzień 1

Jak jesienią dbać o zdrowie?

1.Dbamy o zdrowie

  1. Z wizytą u lekarza
  2. Witaminy ukryte w przetworach
  3. Kwadratowy zawrót głowy
  4. Zabawy jesienią

Dziecko:

  • dostrzega rolę lekarza w dbaniu o zdrowie ludzi
  • uczestniczy w ćwiczeniach i zabawach ruchowych
  • poznaje litere a: małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • rozumie relacje głoska – litera, słowo – wyraz
  • ubiera się odpowiednio do warunków atmosferycznych
  • reaguje odpowiednim ruchem na ustalony sygnał
  • wymienia rymy do podanych słów
  • rozpoznaje zapis cyfrowy liczby 1orientuje się na kartce papieru
  • rysuje drogi od warzyw i owoców zgodnie z kodem
  • wykonuje akompaniament do piosenki Jesienna pogoda na nstrumentach perkusyjnych

Tydzień 2

Kto może być nauczycielem?

  1. Zadania nauczyciela
  2. Chcę być nauczycielem
  3. Zabawy z moim nauczycielem
  4. Dzień Edukacji Narodowej
  5. Prezent dla nauczyciela

Dziecko:

  • poznaje literę l: małą i wielką, drukowaną
    i pisaną
  • rozpoznaje zapis cyfrowy liczby 2
  • posługuje się liczbami w aspekcie porządkowym
  • uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych metodą Rudolfa Labana
  • dzieli nazwy obrazków na głoski
  • wymienia nazwy znanych wynalazków i ich zastosowanie w życiu ludzi
  • śpiewa piosenkę Dzień Nauczyciela

 

Tydzień 3

W co się bawi z nami jesienny wiatr?

  1. Kalosze i parasol
  2. W zdrowym ciele zdrowy duch
  3. Jesienne zawody
  4. Jesienny wiatr
  5. Rośliny tańczące na wietrze

Dziecko:

  • wypowiada się na podstawie wysłuchanego tekstu
  • rozpoznaje i nazywa literę o: małą i wielką, drukowaną
    i pisaną
  • rozumie różnice pomiędzy samogłoską i spółgłoską
  • rozpoznaje zapis cyfrowy liczby 3
  • uczestniczy w zabawach rytmicznych i tanecznych przy piosence jesienna poleczka
  • wypowiada się na temat pozytywnych i negatywnych skutków wiatru jako zjawiska atmosferycznego
  • określa kolejność zdarzeń w historyjce obrazkowej
  • słucha zdań prawdziwych
    i zdań fałszywych, ocenia ich wartość logiczną

 Tydzień 4

Jaki plan na jesień mają zwierzęta?

  1. Spiżarnia wiewiórki
  2. Leśne głosy
  3. Ptaki
  4. Czas zmienić futro na zimowe
  5. Pan Jeż

Dziecko:

  • rozpoznaje i nazywa literę m: małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • uczestniczy w spacerze, prowadzi obserwacje przyrodnicze
  • rozpoznaje zapis cyfrowy liczby 4
  • buduje szeregi liczbowe w określonym zakresie
  • wymienia nazwy ptaków odlatujących z Polski na zimę, ptaków przylatujących i zimujących w Polsce
  • układa wyrazy z rozsypanki wyrazowej według wzoru
  • czyta proste wyrazy utworzone z poznanych liter
  • rysuje szlaczek po śladzie
  • odtwarza dźwięki według podanego kodu
  • rozpoznaje liczby 1−4 i wykonuje odpowiadające im zadania