1. Domy i domki
  1. Co to jest dom?
  2. Różne domy
  3. Pocięty obrazek domu
  4. Plan mieszkania
  5. Domy zwierząt

Dziecko:

  • rozwija wrażliwość muzyczną i poczucie rytmu, interpretuje muzykę ruchem
  • rozwija sprawność manualną, ugniata i modeluje plastelinę
  • zapoznaje się z budową domu, używa słowa : piwnica, parter, piętro, strych
  • rozwija umiejętność liczenia, liczy w zakresie sześciu
  • poznaje cechy trójkąta
  • rysuje plan swojego mieszkania
  • roziwja słuch fonematyczny, określa pierwszą i ostatnia głoskę w nazwach
  • rozwija mowe, wypowiada się na temat opowiadania

 

2.Urządzenia elektryczne

1.Robię pstryk i mam światło w mig

  1. Domowe sprzęty elektryczne
  2. Do czego mogą służyć urządzenia elektryczne?
  3. Znamy te urządzenia
  4. Co ułatwia pracę w domu?

Dziecko:

  • zapoznaje się z sposobami oświetlenia pomieszczeń dawniej i dziś
  • kształtuje słuch i pamięć muzyczną, śpiewa piosenkę i bawi się przy niej
  • wykonuje pracę przestrzenną według instrukcji
  • rozwijanie mowy, odpowiada na pytania dotyczące utworu
  • rozwijanie spostrzegawczości i logicznego myślenia, dostrzeganie charakterycznych cech przedmiotów
  • rozwija umiejętność liczenia i dodawania w zakresie sześciu
  • rozwija sprawność manualną, ozdabia rysunek lampki według własnego pomysłu
  • zapoznaje się z możliwością wykorzystywania urządzeń elektrycznych, wymienia korzyści wynikające z zastosowania ww urządzeń

 3. A deszcz pada i pada….

  1. Muzyka deszczowych kropli
  2. Jesienna szaruga
  3. Jesienne zagadki
  4. Deszczowe kompozycje
  5. Wędrówki kropelek wody

Dziecko:

  • rozwija umiejętność wypowiadania się na określony temat
  • prawidłowo wykonuje zaproponowane ćwiczenia
  • ilustruje ruchem piosenkę
  • rozwija sprawność manualną i pomysłowość, wykonuje pelerynkę i ozdabia ją według własnych pomysłów
  • rozwija umiejętność liczenia i posługiwania się liczebnikami porządkowymi
  • rozwija mowę i logiczne myślenia, rozwiązuje zagdaki
  • usprawnia narządy artykulacyjne, mówi wyraźnie
  • rozwija inwencję twórczą i doświadczenia plastyczne, maluje za pomocą kredek
  • poznaje cechy prostokąta, rozpoznaje na tle innych figur geometrycznych
  • zapoznaje się z zjawiskiem krążenia wody w przyrodzie, wyjaśnia na czym polega
  • chętnie uczestniczy w zabawach badawczych, rozpoznaje zjawiska skraplania i parowania wody

 

  1. Zdrowie naszym skarbem
  1. Ruch to zdrowie
  2. Co sprzyja zdrowiu a co mu zagraża
  3. KTo dba o nasze zdrowie?
  4. Dbamy o zęby
  5. Międzynarodowy dzień praw dziecka

Dziecko:

  • rozwija sprawność manualną, wykonuje ćwiczenia z szyfonową chustką
  • wyraża muzykę ruchem
  • rozumie potrzebę kontaktu z lekarzem w razie choroby
  • spożywa zdrowe potrawy
  • uświadamia sobie konieczność dbania o zęby i ich leczenia
  • uczestniczy w zabawach badawczych
  • rozwija umiejętność klasyfikowania, segreguje według kształtu
  • wie, że tak jak dorośli posiada swoje prawa
  • rozwija umiejętność tworzenia zbiorów i odejmowania na konkretach