Marzec
Tydzień 1
Dlaczego w marcu jest jak w garncu?
- Przysłowia o pogodzie
- Zjawiska pogodowe
- Żywioły
- Pogoda zmienna jest
- Prognoza pogody
Dziecko:
- dopasowuje symbole do określonych stanów pogodowych
- tłumaczy znaczenie przysłowia W marcu jak w garncu
- rozpoznaje i nazywa literę n: małą i wielką, drukowaną i pisaną
- czyta sylaby i wyrazy utworzone z poznanych liter
- słucha nagrania piosenki Żartowniś marzec,
- dopasowuje obrazki ubrań do symboli pór roku
- wie, w jaki sposób woda krąży w przyrodzie; poznaje znaczenie wody w środowisku oraz dla organizmów żywych
- rozwiązuje krzyżówkę, odczytuje rozwiązanie, czyta nowo powstałe wyrazy
- zna wybrane pojęcia związane z pogodą, wykonuje wiatromierz według instrukcji
Tydzień 2
Gdzie się ubiera Pani Wiosna?
- Prace na polu
- Prace w ogrodzie
- Przylot ptaków
- Wiosenna pogoda
- Wiosenne kwiaty
Dziecko:
- poznaje nazwy wybranych narzędzi rolniczych
- podejmuje działania usprawniające małą motorykę
- określa zmiany zachodzące w przyrodnie przed zbliżającą się wiosną
- rozpoznaje i nazywa literę f: małą i wielką, drukowaną
i pisaną - czyta sylaby i wyrazy utworzone z poznanych liter
- słucha nagrania piosenki Kotki wiosny, śpiewa refren piosenki
- rozpoczyna hodowlę owsa
- uczestniczy w ćwiczeniach i zabawach ruchowych
- bawi się w ogrodzie przedszkolnym, z zachowaniem zasad bezpieczeństwa
- wykonuje pracę plastyczną Wiosenny motylek
- zna tradycje związane z obchodami pierwszego dnia wiosny
- wykonuje minimarzannę – symbol kończącej się zimy
Tydzień 3
Z czego to jest zrobione?
- Gliniany dzbanek
- Chleb
- Ser biały
- Wełniany sweter
- Kolorowy papier
Dziecko:
- wykonuje z wyrobionej gliny małe figurki
- odpowiada na pytania dotyczące powstawania przedmiotów, produktów spożywczych, na podstawie wysłuchanego tekstu
- rozpoznaje i nazywa literę g: małą i wielką, drukowaną
i pisaną - zamienia w wyrazie literę
i odczytuje nowy wyraz - zna etapy powstawania chleba, ustala związki przyczynowo-skutkowe
- zna zastosowanie wagi szalkowej
- odwzorowuje na liczmanach układ kropek na kostkach
- wykonuje trójkątną czapkę z gazety
- wie, w jaki sposób powstaje papier
Tydzień 4
Jakie wzory i kolory lubią pisanki?
- Koszyczek wielkanocny
- Zwyczaje świąteczne
- Życzenia
- Wielkanocne savoir- vivre
- Pisanki i kraszanki
Dziecko:
- odpowiada na pytania na podstawie wysłuchanego tekstu
- wykonuje Koszyczek wielkanocny według instrukcji
- rozpoznaje i nazywa literę ł: małą i wielką, drukowaną
i pisaną - czyta sylaby i wyrazy utworzone z poznanych liter
- słucha nagrania piosenki Wielkanocne zamieszanie, śpiewa refren piosenki
- uczestniczy w ćwiczeniach i zabawach ruchowych
- poznaje wybrane modele monet i banknotów, poznaje pojęcie pieniądza
- przygotowuje kartkę wielkanocną
- układa działania ze znakami matematycznymi
- rozpoznaje niedokończone litery, dorysowuje brakujący element
- uzupełnia tabelę rysunkami pisanek według podanego kodu