1. Poznajemy zwierzęta
    1. Nasze zwierzęta
    2. Liczymy zwierzęta
    3. Psotna małpka
    4. Mówimy wyraźnie
    5. W zoo

    Dziecko:

    • Budzi swoje zainteresowanie przyrodą, wymienia przedstawicieli zwierząt żyjących w lesie, na łące i w stawie
    • Rozwija sprawność fizyczną, uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych, gimnastycznych
    • Rozwija umiejętność liczenia, liczy w zakresie czterech
    • Rozwija sprawność manualną, wykonuje kopertę oraz papierowego węża
    • Określa wysokość dźwięków, reaguje odpowiednim ruchem na dźwięki wysokie i na dźwięki niskie
    • Rozwija mowę, wymienia nazwy zwierząt z zoo

              2.Zwierzęta prehistoryczne

      1. Dinozaury w przedszkolu
      2. Las jurajski
      3. Wspólnie tańczymy
      4. Dinozaur z plasteliny
      5. Spotkanie z dinozaurem

    Dziecko:

    • Rozwoja mowę, odpowiada na pytania dotyczące wiersza, opowiadania
    • Rozwija sprawność fizyczną, uczestniczy w ćwiczeniach fizycznych, gimnastycznych
    • Rozwija umiejętność liczenia, liczy w zakresie czterech
    • Rozwija sprawność manualną, maluje las jurajski, lepiej z plasteliny figurkę dinozaura
    • Kształtuje poczucie rytmu, porusza się rytmicznie przy piosence

     

          3.Wiosna tuż – tuż

      1. W marcu
      2. Odgłosy ptaków
      3. Bałwanki odchodzą
      4. Przebiśniegi
      5. W poszukiwaniu wiosny

    Dziecko:

    • Rozwija mowę, wymienia oznaki zbliżającej się wiosny
    • Rozwija sprawność fizyczną, uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych
    • Rozwija umiejętność tworzenia kolekcji, segreguje guziki pod względem                                                                              kolorów oraz pod względem wielkości
    • Kształtuje poczucie rytmu, uczestniczy w zabawie inscenizacyjnej przy piosence
    • Rozwija sprawność manualną, wykonuje obrazek w ramce

                             4. Nadeszła wiosna

                        1.Witamy Cię wiosno                                                                                                                                                              2.Bazie -kotki                                                                                                                                                                        3.Klej, klej boćku, klej, klej                                                                                                                                                  4.Witaj, panie bocianie                                                                                                                                                          5.Powracają ptaki

         Dziecko:

                – rozwija mowę, wymienia oznaki wiosny, opowiada historyjkę                                                                                                – rozwija sprawność fizyczną, uczestniczy w ćwiczeniach                                                                                                        – rozwija umiejętność liczenia w zakresie pięciu, liczy w zakresie pięciu                                                                                  – rozwija sprawność manualną, wypełnia rysunek bazi kulkami waty, wykonuje obrazek                                                            bocian z płatków kosmetycznych                                                                                                                                          – rozwija umiejętności wokalne, śpiewa piosenkę