1. Wielkanoc – zwyczaje i tradycje
    1. Przygotowania do świąt
    2. Pisanki wielkanocne
    3. Liczymy kury i kurczęta
    4. Jajka, jajeczka
    5. Śmigus-dyngus

Dziecko:

  • rozwijanie mowy i myślenia , wymieni czynności wykonywane przed świętami
  • Zapoznanie z tradycjami świątecznymi, nazywanie produktów z koszyczka wielkanocnego
  • Zapoznanie ze zwyczajem wykonywania pisanek, rozpoznaje pisanki wśród innych przedmiotów
  • Rozwijanie sprawności manualnych i inwencji twórczych , wykonuje pisankę wybrana techniką
  • Rozwija umiejętności liczenia , tworzenia zbiorów równolicznych
  • Rozwijanie sprawności fizycznej, umiejetność współdziałania z partnerem i grupą, reaguje określonym ruchem na polecenia N , współpracuje z partnerem z pary i z innymi dziećmi
  • Rozwijanie mowy i myślenia, wymienia części jajka, wymienia na wy zwierząt, które wykluwają się z jajek
  • Rozwijanie sprawności manualnych i umiejętności odwzorowywania, wykonuje origami z kół według wzoru
  • Rozwijanie mowy, wymienia zwyczaje związane z Wielkanocą
  • Rozwijanie wrażliwości muzycznej i poczucia rytmu, rytmicznie porusza się przy piosence.

 

       2.Wiosna na wsi

    1. Kwoka i jej dzieci
    2. Na wiejskim podwórku
    3. Co słychać na wsi?
    4. Zwierzęce rodziny
    5. Wiosna na działce

Dziecko:

– Rozwijanie mowy i myślenia, wypowiada się na temat wiersza

– Ukazywanie znaczenia hodowli zwierząt dla człowieka; wymienia korzyści, jakie przynosi człowiekowi hodowla zwierząt

– Rozwijanie sprawności manualnej, inwencji twórczej i zgodnego współdziałania; współpracuje w zespole podczas tworzenia wspólnej całości

– Rozwijanie orientacji przestrzennej, prawidłowo posługuje się określeniami kierunków

– Rozwijanie umiejętności śpiewania piosenki i reagowania ruchem na sygnał muzyczny, śpiewa piosenkę, reaguje ruchem na umówione sygnały muzyczne

– Rozwijanie mowy i logicznego myślenia, rozwiązuje zagadki

– Rozwijanie sprawności fizycznej, rozpoznaje i nazywa dżdżownice

 

          3.Dbamy o Ziemię

    1. Szanujemy ładne
    2. Sadzimy drzewko
    3. Widzimy, słyszymy, wąchamy
    4. Gdyby lasu nie było…
    5. Odznaka przyjaciela przyrody

Dziecko:

  • bezpośrednie obserwowanie przyrody, obserwuje w lesie rośliny, małe zwierzęta, sprawdza czystość roślin i powietrza
  • Rozwijanie mowy , wypowiada się na temat wiersza
  • Wyrabianie opiekuńczego stosunku względem przyrody, sądzi wspólnie z kolegami drzewo w ogrodzie przedszkolnym
  • Umuzykalnianie dzieci, rozróżnia dźwięki- wysokie niskie
  • Rozwijanie umiejętności klasyfikowania , klasyfikuje przedmioty ze względu na dwie cechy równocześnie
  • rozwijanie myślenia przyczynowo skutkowego , opowiada historyjkę
  • Rozwijanie sprawności manualnych, wykonuje papierowego motyla
  • Za jechanie do dbania o przyrodę, wymienia cechy przyjaciela przyrody
  • Rozwijanie sprawności fizycznej, uczestniczy w ćwiczeniach

 

           4.Teatr

    1. Pacynka, Jawajka, marionetka, kukiełka
    2. Jesteśmy w teatrze
    3. Kto jest wyższy? Kto jest niższy?
    4. Dziwna chatka
    5. Teatrzyk paluszkowy

Dziecko:

  • rozwijanie mowy; wie, czym różnią się : pacynka, jawajka, marionetka, kukiełka
  • Rozwijanie sprawności manualnych, wykonuje maskę z papierowego talerza
  • Zapoznanie z teatrem, wie, co to jest scena, kurtyna, widownia
  • Zachęcanie do oglądania spektakli teatralnych
  • Porównywanie wysokości, stosuje słowa wyższy, niższy, tego samego wzrostu
  • Rozwijanie sprawności fizycznej, uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych
  • Rozwijanie sprawności manualnej, maluje śmieszny zamek
  • Rozróżnianie wysokości dźwięków, reaguje odpowiednim ruchem na dźwięki wysokie, średnie, niskie
  • Zachęcanie do interpretowania utworu za pomocą pacynek paluszkowych, uczestniczy s teatrzyku paluszkowym
  • Chętnie wykonuje ćwiczenia ruchowe