- Wielkanoc – zwyczaje i tradycje
- Przygotowania do świąt
- Pisanki wielkanocne
- Liczymy kury i kurczęta
- Jajka, jajeczka
- Śmigus-dyngus
Dziecko:
- rozwijanie mowy i myślenia , wymieni czynności wykonywane przed świętami
- Zapoznanie z tradycjami świątecznymi, nazywanie produktów z koszyczka wielkanocnego
- Zapoznanie ze zwyczajem wykonywania pisanek, rozpoznaje pisanki wśród innych przedmiotów
- Rozwijanie sprawności manualnych i inwencji twórczych , wykonuje pisankę wybrana techniką
- Rozwija umiejętności liczenia , tworzenia zbiorów równolicznych
- Rozwijanie sprawności fizycznej, umiejetność współdziałania z partnerem i grupą, reaguje określonym ruchem na polecenia N , współpracuje z partnerem z pary i z innymi dziećmi
- Rozwijanie mowy i myślenia, wymienia części jajka, wymienia na wy zwierząt, które wykluwają się z jajek
- Rozwijanie sprawności manualnych i umiejętności odwzorowywania, wykonuje origami z kół według wzoru
- Rozwijanie mowy, wymienia zwyczaje związane z Wielkanocą
- Rozwijanie wrażliwości muzycznej i poczucia rytmu, rytmicznie porusza się przy piosence.
2.Wiosna na wsi
-
- Kwoka i jej dzieci
- Na wiejskim podwórku
- Co słychać na wsi?
- Zwierzęce rodziny
- Wiosna na działce
Dziecko:
– Rozwijanie mowy i myślenia, wypowiada się na temat wiersza
– Ukazywanie znaczenia hodowli zwierząt dla człowieka; wymienia korzyści, jakie przynosi człowiekowi hodowla zwierząt
– Rozwijanie sprawności manualnej, inwencji twórczej i zgodnego współdziałania; współpracuje w zespole podczas tworzenia wspólnej całości
– Rozwijanie orientacji przestrzennej, prawidłowo posługuje się określeniami kierunków
– Rozwijanie umiejętności śpiewania piosenki i reagowania ruchem na sygnał muzyczny, śpiewa piosenkę, reaguje ruchem na umówione sygnały muzyczne
– Rozwijanie mowy i logicznego myślenia, rozwiązuje zagadki
– Rozwijanie sprawności fizycznej, rozpoznaje i nazywa dżdżownice
3.Dbamy o Ziemię
-
- Szanujemy ładne
- Sadzimy drzewko
- Widzimy, słyszymy, wąchamy
- Gdyby lasu nie było…
- Odznaka przyjaciela przyrody
Dziecko:
- bezpośrednie obserwowanie przyrody, obserwuje w lesie rośliny, małe zwierzęta, sprawdza czystość roślin i powietrza
- Rozwijanie mowy , wypowiada się na temat wiersza
- Wyrabianie opiekuńczego stosunku względem przyrody, sądzi wspólnie z kolegami drzewo w ogrodzie przedszkolnym
- Umuzykalnianie dzieci, rozróżnia dźwięki- wysokie niskie
- Rozwijanie umiejętności klasyfikowania , klasyfikuje przedmioty ze względu na dwie cechy równocześnie
- rozwijanie myślenia przyczynowo skutkowego , opowiada historyjkę
- Rozwijanie sprawności manualnych, wykonuje papierowego motyla
- Za jechanie do dbania o przyrodę, wymienia cechy przyjaciela przyrody
- Rozwijanie sprawności fizycznej, uczestniczy w ćwiczeniach
4.Teatr
-
- Pacynka, Jawajka, marionetka, kukiełka
- Jesteśmy w teatrze
- Kto jest wyższy? Kto jest niższy?
- Dziwna chatka
- Teatrzyk paluszkowy
Dziecko:
- rozwijanie mowy; wie, czym różnią się : pacynka, jawajka, marionetka, kukiełka
- Rozwijanie sprawności manualnych, wykonuje maskę z papierowego talerza
- Zapoznanie z teatrem, wie, co to jest scena, kurtyna, widownia
- Zachęcanie do oglądania spektakli teatralnych
- Porównywanie wysokości, stosuje słowa wyższy, niższy, tego samego wzrostu
- Rozwijanie sprawności fizycznej, uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych
- Rozwijanie sprawności manualnej, maluje śmieszny zamek
- Rozróżnianie wysokości dźwięków, reaguje odpowiednim ruchem na dźwięki wysokie, średnie, niskie
- Zachęcanie do interpretowania utworu za pomocą pacynek paluszkowych, uczestniczy s teatrzyku paluszkowym
- Chętnie wykonuje ćwiczenia ruchowe