Tydzień 1
O czym marzą zwierzęta?
- Nasi pupile
- Zwierzęta z wiejskiego podwórka
- Zwierzęta z naszych pół
- Zwierzęta z naszych lasów
- Moje zwierzątko
Dziecko:
- rysuje, w formie piktogramów, zasady dobrej opieki nad zwierzętami
- wykonuje sylwetki psa i kota według instrukcji
- rozpoznaje i nazywa literę w: małą i wielką, drukowaną i pisaną
- czyta sylaby i wyrazy utworzone z poznanych liter
- uczestniczy w ćwiczeniach i zabawach ruchowych
- wymienia nazwy zwierząt hodowlanych i nazwy ich młodych
- liczy na konkretach w zakresie 10, rozwiązuje zagadki matematyczne
- porusza się myszką po planszy zgodnie z instrukcją
- rozpoznaje brzmienia instrumentów perkusyjnych i wymienia nazwy zwierząt, którym są one przypisane
- zna wybrane zwierzęta żyjące w polu i ich zwyczaje
- rysuje z wyobraźni wymyślone zwierzę, opowiada
o nim koledze - uczestniczy w zabawach językowych
Tydzień 2
Kto obroni słonia?
- Pożyteczna rola zwierząt
- Rekordy w świecie zwierząt
- Pływające, latające, biegające
- Kolory w świecie zwierząt
- Zwierzęta będące pod ochroną
Dziecko:
- uczestniczy w rozmowie na temat ochrony zwierząt
- rozpoznaje i nazywa literę h: małą i wielką, drukowaną i pisaną
- czyta sylaby i wyrazy utworzone z poznanych liter
- słucha nagrania piosenki Wielkanocne zamieszanie, śpiewa refren piosenki
- uczestniczy w ćwiczeniach i zabawach ruchowych
- wie, jakie niezwykłe cechy posiadają wybrane zwierzęta dziko żyjące
- szacuje długość i wysokość różnych przedmiotów
- wykonuje ćwiczenie z elementami kodowania
- reaguje ruchem na rytm utworu muzycznego
- rozumie zasady podziału zwierząt na: ssaki, gady, płazy, ryby, ptaki
- wzbogaca wiadomości o zwierzętach będących pod ochroną
- rozumie problem wymierania gatunków zwierząt
Tydzień 3
Jak być eko?
- Śmieci i ich segregowanie
- Jestem eko
- Dzień Ziemi
- Ekozawody
- Prezent dla Ziemi
Dziecko:
- poznaje zasady segregowania odpadów
- rozpoznaje i nazywa literę z: małą i wielką, drukowaną i pisaną
- czyta sylaby i wyrazy utworzone z poznanych liter słucha nagrania piosenki
- uczestniczy w zabawie dydaktycznej Ekopunkty
- zna wybrane sposoby mierzenia długości, potrafi porównać długość różnych przedmiotów
- liczy od dowolnego miejsca, wspak; przelicza elementy w zbiorze, podpisuje zbiór odpowiednią liczbą, odróżnia błędne liczenie od poprawnego
- wie, kiedy Ziemia obchodzi swoje święto; poszukuje sposobów ochrony środowiska naturalnego
- rozwiązuje zadania tekstowe w zakresie 10
- wykonuje przestrzenną pracę plastyczną z materiałów odpadowych
Tydzień 4
Kto wymyślił naszą flagę?
- Wars i Sawa
- Nasza stolica
- Godło i hymn
4.Dzień flagi RP
- Mieszkam w Europie
Dziecko:
- odpowiada na pytania na podstawie wysłuchanego tekstu, zna symbole narodowe
- rozpoznaje i nazywa literę ż: małą i wielką, drukowaną i pisana
- czyta sylaby i wyrazy utworzone z poznanych liter
- słucha nagrania piosenki Moja Polsko, śpiewa refren piosenki
- uczestniczy w ćwiczeniach i zabawach ruchowych
- śpiewa piosenkę Moja Polsko z różnym natężeniem dźwięku
- zna polskie symbole narodowe, wyraża szacunek do symboli narodowych