1. Polska – mój dom
    1. Mój dom
    2. Poznajemy nasza miejscowość
    3. Jesteśmy Polakami
    4. Góry, nasze góry
    5. Poznajemy Warszawę

Dziecko:

  • rozwijanie mowy i logicznego myślenia, uważnie słucha wiersza i wypowiada się na temat jego treści
  • Zapoznanie z różnymi rodzajami domów, nazywa wybrane rodzaje domów
  • Zapoznanie z charakterystycznymi miejscami danej miejscowości
  • Śpiewa zaproponowane piosenki i bawi się przy nich; nazywa region, z którego pochodzą
  • Zapoznanie z symbolami narodowymi, rozpoznaje flagę, godło i hymn państwowy
  • Rozwijanie sprawności manualnej i inwencji twórczej, tworzy własny obrazek, odrysowując brakujące elementy
  • Rozwijanie sprawności przelać.Ania oraz dodawania i odejmowania w zakresie określonego zbioru, prawidłowo posługuje się liczebnikami, dodaje i odejmuje na konkretach
  • Rozwijanie sprawności fizycznej
  • Zapoznanie z legendą związana z Warszawą, wypowiada się. A temat wysłuchanej legendy
  • Zrozumienie znaczenia przynależności Polski do UE

 

           2.Muzyka jest wszędzie

    1. Dźwięki wokół nas
    2. Jesteśmy muzykalni
    3. Muzykalna folia
    4. Gramy i śpiewamy
    5. Trębacz z wieży mariackiej

Dziecko:

  • rozpoznaje różnorodne dźwięki, wie, że hałas jest szkodliwy dla człowieka
  • Umuzykalnianie dzieci, śpiewa piosenkę
  • Rozwijanie sprawności manualnej i poczucia rytmu, wykonuje prosty i argument i akompaniuje przy nim
  • Słuchanie muzyki, przedstawienie i kojarzenie obrazów w wyobraźni
  • Świadome słuchanie muzyki, tworzenie do niej skojarzeń, i wyraża odczucia przez wprawienie folii w ruch
  • Odejmowanie na konkretach, wyznać- wynik odejmowania, działa na konkretach
  • Rozwijanie płynności ruchów ręki podczas malowania postaci ludzkiej, maluje postać ludzka

 

           3.Łąka i jej mieszkańcy

    1. Na zielonej łące
    2. Dlaczego potrzebna jest barwa ochronna
    3. Biedronki, motyle i kwiaty
    4. Zagadki o łące
    5. Odwiedziny na łące

Dziecko:

  • wypowiada się na temat wysłuchanego wiersza
  • Uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych
  • Zapoznaje się ze sposobem przystawiania się zwierząt do życia w danym otworzeniu
  • Rozwija sprawność manualna
  • Rozwijanie umiejętności liczenia, przelicza elementy, dodaje, odejmuje na konkretach
  • Rozwijanie poczucia rytmu i umuzykalnianie dzieci
  • Rozwijanie mowy i logicznego myślenia, rozwiązuje zagadki
  • Rozwijanie sprawności manualnej i inwencji twórczej, wyraża swoje spostrzeżenia za pomocą ekspresji plastycznej
  • Rozpoznawanie roślin i zwierząt żyjących na łące; zachęcanie do obserwacji przyrody

 

           4.Święto rodziców

    1. Wkrótce Dzień Matki i Dzień Ojca
    2. Powinniśmy słuchać rodziców
    3. Rodzinny obrazek
    4. Zagadki rodzinne
    5. Przedszkolne nagrywanie występu

Dziecko:

  • Wypowiada się w jaki sposób można sprawić przyjemność rodzicom
  • Śpiewa piosenkę
  • Rozwijanie mowy, wypowiada się na podany temat
  • Uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych
  • Wykonuje obrazek z użyciem serwetek
  • Wymienia nazwy miesięcy, por roku i dni tygodnia
  • Rozwiązuje zagadki
  • Wykonuje kółko z kwiatkiem na serwetkę
  • Aktywnie uczestniczy w przygotowaniach do występu dla rodziców, prezentuje przygotowany program