I Tydzień – W przedszkolu
1.Wspomnienia z wakacji .
2. Ja i moi koledzy
3. Nasze kąciki
4. Przedszkolne zakamarki
5 .Plac zabaw
Dziecko :
– wypowiada się prostymi zadaniami na określony temat ,
– opowiada na sobie na forum grupy
– stosuje określenia : najmniej ,najwięcej
– aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach ,
– zapoznanie się z kącikami tematycznymi w przedszkolu ,
– kształtowanie umiejętności liczenia ,
– zapamiętuje wybrana sekwencje ,
II Tydzień – Oto ja
1. O sobie samym
2. Moje ciało
3. Czym się interesujemy ?
4. Zmysły
5. Kolorowe emocje
Dziecko :
– rysuje swój portret ,
– wyodrębnia pierwsza głoskę swojego imienia
– wskazuje wybrane części ciała
– nazywa poznane części ciała
– wypowiada proponowane głoski
– przedstawia treść piosenki ruchem ,
– zna podstawowe zmysły człowieka ,
– poznaje świat za pomocą zmysłów
– nazywa emocje ,
III Tydzień – Moja droga do przedszkola
1. Ruch uliczny
2. Wszędzie są koła
3.Znaki drogowe
4.Numery alarmowe
5. Pierwsza pomoc
Dziecko :
– uświadamia sobie potrzebę znajomości przepisów ruchu drogowego ,
– próbuje zapamiętać i recytować wiersz
– układa proste rytmy
– rozpoznaje koło wśród innych figur,
– rozpoznaje wybrane znaki drogowe ,
– dba o prawidłową postawę ciała ,
– tworzy grę planszową,
– wie w jaki sposób udzielić pierwszej pomocy
IV Tydzień – Jesień w parku ,w lesie
1.Oznaki jesieni
2. Liczymy grzyby
3. Jesienny las
4. Drzewa i ich owoce
5. Jesienna garderoba
Dziecko :
– opisuje krajobraz oraz wymienia zaobserwowane zmiany charakterystyczne dla jesieni
– rozpoznaje i nazywa gatunki po liściach i owocach
– przelicza w zakresie 4 i więcej
– rozpoznaje i nazywa kwadrat ,
– wie ,że są grzyby jadalne i trujące ,
– wypowiada się na temat przyrody jesienią
– wie , jakie zmiany zachodzą w przyrodzie jesienią ,
– zna wybrane drzewa i ich owoce ,
– wielozmysłowo poznaje skarby jesieni
– wskazuje zdania prawdziwe i zdania fałszywe