I Tydzień – A deszcz pada i pada …
1. Pada deszcz ,wiatr wieje
2.Zabawy matematyczne
3.Muzyka deszczowych kropli.
4.Zjawiska atmosferyczne
5.Deszczowe kompozycje
Dziecko :
– budzenie zainteresowania literami,
– dokonywanie analizy i syntezy na poziomie głoski i sylaby
– poznaje literę i, I
– potrafi utworzyć zbiór zgodnie z poleceniem
– rozpoznaje cyfrę 5,
– poznaje możliwości swojego ciała ,
– podaje skojarzenia
– rozwiązuje zagadki
– potrafi wytłumaczyć ,dlaczego lada deszcz
– respektuje zasady gry
II Tydzień – Co powinienem wiedzieć o Polsce
1. Polskie legendy
2.Potrawy regionalne
3.Muzyka ludowa i stroje ludowe
4.Znane Półki i znani Polacy
5.Narodowe Święto Niepodległości
Dziecko :
– poznaje literę t,T w toku zabawy ,
-rozpoznaje cyfrę 6 ,
– kończy zdania rozpoczęte przez nauczyciela
– wie, jak wyglądają przykładowe polskie stroje ludowe,
– wypowiada się na temat znanych Polek i Polaków,
– układa flagę na kratownicy
– układa drogę poruszania się obiektu według podanego warunku ,
III Tydzień – Zdrowie naszym skarbem
1.Ruch to zdrowie
2. Zdrowe odżywianie
3.Z wizytą w przychodni
4. Dbamy o czystość
5. Międzynarodowy dzień praw dziecka
Dziecko :
– poznaje literę d,D w toku zabawy ,
– rozpoznaje prostokąt wśród innych figur
– aktywnie wykonuje ćwiczenia
– zna nazwy specjalności lekarskich ,
– liczy w dostępnym dla siebie zakresie ,
– wie ,że ważne jest dbanie o higienę osobistą
– współpracuje z rówieśnikami
– zaspokaja potrzebę akceptacji i bezpieczeństwa
IV Tydzień – Ci ułatwia pracę w domu ?
1.Urządzenia elektryczne
2.Urządzenia dawne i współczesne
3.Obowiazki domowe
4.Domowy kącik kulinarny
5.Urządzenia w przyszłości
Dziecko :
– odkrywanie litery k,K
– wyznacza część wspólna zbiorów ,
– rozwijanie myślenia matematycznego ,
– wymienia różne źródła otrzymywania energii
– poszerza słownictwo w zakresie urządzeń elektrycznych ,
– wie ,jak działa blender
– rozwiązuje zagadki ,
– rozwijanie logicznego myślenia ,