TYDZIEŃ I: KIM BĘDĘ GDY DOROSNĘ?

  1. Zawody z przeszłości
  2. Zawody mich rodziców
  3. Gdy dorosnę będę..
  4. Sprzęty dawniej i dziś.

Dziecko:

  • Jakie czynności wykonują przedstawiciele wybranych zawodów
  • Wskażą atrybuty związane z wybranymi zawodami
  • Zastanowi się jaki sprzęt gospodarstwa domowego jest wykorzystywany najczęściej oraz pozna zasady obowiązujące podczas ich używania
  • Dopasuje dawne sprzęty i ich nowoczesne odpowiedniki
  • Dowie się co oznacza słowo wynalazca/wynalazek

TYDZIEŃII: JAKA JEST MOJA ULUBIONA BAŚŃ?

  1. Książki z mojej półki
  2. Postaci z bajek
  3. Z wizyta w bibliotece
  4. Uwalniamy książkę
  5. Moja ksiązka

Dziecko:

  • Dowie się gdzie można książkę wypożyczyć a gdzie kupić
  • Porozmawia o ulubionych książkach swoich i grupy
  • Dowie się co to jest biblioteka i jakie panują w niej zasady
  • Wie jak dbać o książkę, jakie są podstawowe zasady korzystania z niej
  • Pozna etapy powstawania książki

 

TYDZIEŃ III: GDZIE MIESZKA SZTUKA?

  1. Kino
  2. Teatr
  3. Muzeum
  4. Filharmonia
  5. Jestem artystą

Dziecko:

  • Dowie się co to jest sztuka i kim jest artysta
  • Pozna zasady obowiązujące w kinie, muzeum, teatrze
  • Dowie się jakie przedmioty można zobaczyć w muzeum
  • Pozna narzędzia jakie potrzebuje malarz w swojej pracy.

TYDZIEŃ IV: KIEDY ŻYŁY DINOZAURY?

  1. Roślinożerne olbrzymy
  2. Groźni mięsożercy
  3. Czy to smok
  4. Kto się zna na dinozaurach
  5. Park Jurajski

Dziecko:

  • Dowie się jakimi zwierzętami były dinozaury
  • Pozna wybrane dinozaury
  • Zastanowi się co oznaczają słowa roślinożerny/mięsożerny
  • Dowie się czym zajmuje się paleontolog