TYDZIEŃ I: CZEGO POTRZEBUJĄ ZWIERZĘTA?

  1. Nasi pupile
  2. Zwierzęta z wiejskiego podwórka
  3. Zwierzęta z naszych pól
  4. Zwierzęta z naszych lasów
  5. Moje zwierzątko

Dziecko:

  • Dowie się jakie potrzeby mają zwierzęta, kim jest weterynarz i co jedzą zwierzęta
  • Powie dlaczego ludzie powinny dbać o zwierzęta
  • Wymieni 2-3 zwierzęta charakterystyczne dla danego środowiska (las, wieś, łąka)
  • Słucha odgłosów różnych zwierząt
  • Dowie się gdzie mieszkają różne zwierzęta

 

TYDZIEŃII: CO POTRAFIĄ ZWIERZĘTA?

  1. Pożyteczna rola zwierząt
  2. Rekordy w świecie zwierząt
  3. Pływające, biegające, latające
  4. Kolory w świecie zwierząt
  5. Zwierzęta pod ochroną

Dziecko:

  • Stara się wymienić zwierzę latające, pływające, lądowe
  • Dowie się co to znaczy ochrona zwierząt
  • Porozmawia dlaczego trzeba chronić zwierzęta zagrożone wyginięciem.
  • Eksperymentuje jak można uzyskać kolor zielony i pomarańczowy

 

TYDZIEŃ III: JAK DBAM O NASZĄ PLANETĘ?

  1. Śmieci i segregacja
  2. Jestem Eko
  3. Dzień Ziemi
  4. Ekozawody/ekofabryki
  5. Prezent dla ziemi

Dziecko:

  • Dowie się co to jest sztuka i kim jest artysta
  • Pozna zasady obowiązujące w kinie, muzeum, teatrze
  • Dowie się jakie przedmioty można zobaczyć w muzeum
  • Pozna narzędzia jakie potrzebuje malarz w swojej pracy.

TYDZIEŃ IV: W JAKIM KRAJU MIESZKAM?            

  1. Wars i Sawa
  2. Warszawa- nasza stolica
  3. Godło i hymn polski
  4. Mieszkamy w Europie
  5. Dzień floagi

Dziecko:

  • Dowie się jakimi zwierzętami były dinozaury
  • Pozna wybrane dinozaury
  • Zastanowi się co oznaczają słowa roślinożerny/mięsożerny
  • Dowie się czym zajmuje się paleontolog