I Tydzień – ,,W przedszkolu ”
1. Wspomnienia z wakacji
2. Ja i moi koledzy
3. Nasze kąciki
4. Przedszkolne zakamarki
5. Plac zabaw
Dziecko :
– wypowiada się na temat wysłuchanego tekstu,
– wskazuje na mapie Polski góry i morze ,
– rozpoznaje obraz graficzny wyrazu ,
– stosuje pojęcia : mniej ,więcej ,tyle samo
– przestrzega zasad obowiązujących w przedszkolu
-poznaje możliwości swojego ciała,
II Tydzień – ,, Oto ja ”
1. O sobie samym
2. Moje ciało
3. Czym się interesujemy ?
4. Zmysły
5. Kolorowe emocje
Dziecko :
– wprowadzenie pojęcia głoska,
– wykonywanie poleceń według instrukcji ,
– orientuje się w schemacie własnego ciała ,
– zna części ciała ,
– porusza się według określonego kodu
– rozwijanie orientacji przestrzennej ,
– aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach ,
– wie ,jak sobie radzić z emocjami ,
– przelicza w dostępnym mu zakresie ,
III Tydzień ,,Moja droga do przedszkola „
1.Ruch uliczny
2. Wszędzie są koła
3. Znaki drogowe
4. Numery alarmowe
5. Pierwsza pomoc
Dziecko :
– określają swój nastrój
– poznają figurę geometryczna koło
– nauczą się tworzyć schematy trzy głoskowych i czterogłoskowych ,
– utrwalają wiadomości na temat zawodów i pojazdów specjalistycznych,
– zdobędą informację na temat udzielana pierwszej pomocy
IV Tydzień – ,,Jesień w parku i w lesie „
1. Oznaki jesieni
2. Grzyby
3. Jesienny czas
4.Drzewa i ich owoce
5. Jesienna garderoba
Dziecko :
– określa swój nastrój ,
– poznają oznaki jesieni ,
– pójdą na wycieczkę do lasu ,
– urządza kącik przyrody,
– poznają figurę geometryczna – kwadrat ,
– ułożą jesienne rytmy z materiału przyrodniczego ,
– dowiedzą się które grzyby są jadalne a które trujące ,
– dowiedzą się dlaczego liście zmieniają kolor ,
– poznają wygląd liści : klonu ,kasztanowca , dębu i leszczyny
– rozwiążą jesienne zagadki ,
– wykonają pracę plastyczną – jesienna garderoba ,