Temat tygodnia: W przedszkolu.
- Wspomnienia z wakacji.
- Ja i moi koledzy.
- Nasze kąciki.
- Przedszkolne zakamarki.
- Plac zabaw.
W tym tygodniu dzieci:
- określą swój nastrój
- wykonają personalizowaną kartę
- wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej „Konkurs talentów” i opowiadania Balbiny Piechocińskiej „Wakacyjny skarb”
- wykonają bursztynowe medaliony
- będą wskazywać na mapie Polski góry i morze
- przeczytają globalnie wyrazy
- poznają zasady bezpieczeństwa obowiązujące podczas spacerów i zabaw na świeżym powietrzu
- wysłuchają piosenki „Znowu w przedszkolu i ją zaśpiewają”
- będą klasyfikować muszelki i kamyki
- zapoznają się ze znaczkami rozpoznawczymi
- będą rozwijać umiejętność porównywania liczebności zbiorów
- zapoznają się z kodeksem przedszkolaka
- utrwala umiejętność posługiwania się zwrotami grzecznościowymi
- będą rozpoznawać kolegów i koleżanki po opicie ich wyglądu
- poznają kąciki znajdujące się w przedszkolu
- poznają pomieszczenia znajdujące się w przedszkolu
- nazwa osoby pracujące w przedszkolu
- wykonają pracę plastyczną Plac zabaw
Temat tygodnia: Oto ja.
- O sobie samym.
- Moje ciało.
- Czym się interesujemy?
- Zmysły.
- Kolorowe emocje.
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
- określa swój nastrój
- będą opisywać wygląd swoich kolegów i koleżanek
- wysłuchają wiersza Barbary Szelągowskiej „Nadze hobby” oraz opowiadania Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego „Burzliwe popołudnie”
- będą rozwijać świadomość, że każdy człowiek jest inny
- będą wyróżniać głoski w nagłosie
- będą rozwijać słuch fonematyczny
- poznają pojęcie głoska
- dokonają syntezy głoskowej
- wysłuchają i nauczą się piosenki „Mam sześć lat”
- będą doskonalić poczucie rytmu
- utrwalą orientację w schemacie własnego ciała
- utrwalą nazwy części ciała
- utrwalą zwroty powitalne
- wskażą swoje mocne strony
- opowiedzą o zainteresowaniach kolegów i koleżanek
- poznają zmysły
- dowiedzą się, jak wyglądałby świat bez emocji
- wykonają pracę plastyczną „Kolorowe emocje”
Temat tygodnia: Moja droga do przedszkola.
- Ruch uliczny.
- Wszędzie są koła.
- Znaki drogowe.
- Numery alarmowe.
- Pierwsza pomoc.
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
- Określą swój nastrój
- wysłuchają opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby „Moja droga do przedszkola”
- wysłuchają wierszy Martyny Marzec „Uliczny gwar” oraz Krzysztofa Wiśniewskiego „Kolorowe znaki”
- wysłuchają i nauczą się piosenki „Każdy chciałby być kierowcą”
- wykonają pracę plastyczną Pierwsza pomoc
- poznają figurę geometryczną – koło
- dowiedzą się, co to jest głoska
- nauczą się tworzyć schematy wyrazów trzygłoskowych i czterogłoskowych
- utrwalą wiadomości na temat zawodów i pojazdów specjalistycznych
- utrwalą numery alarmowe
- zdobędą informację na temat udzielania pierwszej pomocy
Temat tygodnia: Jesień w parku, w lesie.
- Oznaki jesieni.
- Grzyby.
- Jesienny czas.
- Drzewa i ich owoce.
- Jesienna garderoba.
W tym tygodniu dzieci:
- określą swój nastrój
- poznają oznaki jesieni
- wysłuchają opowiadania Agaty Wodzowskiej „Jesienną wyprawa oraz wiersza Laury Łącz „Pogodna jesień”
- wysłuchają i nauczą się piosenki „Nadchodzi jesień”
- pójdą na wycieczkę do parku
- urządzą kącik przyrody
- poznają figurę geometryczną – kwadrat
- ułożą jesienne rytmy z materiału przyrodniczego
- wielozmysłowo poznają wybrane dary jesieni
- dowiedzą się, które grzyby są jadalne, a które trujące
- dowiedzą się, dlaczego liście zmieniają kolor
- poznają wygląd liści: klonu, kasztanowca, dębu i leszczyny
- wezmą udział w zabawach parateatralnych
- wykonają jesienne kompozycje z materiału przyrodniczego
- rozwiążą jesienne zagadki
- wykonają pracę plastyczną Jesienna garderoba