Temat tygodnia: W przedszkolu.

  1. Wspomnienia z wakacji.
  2. Ja i moi koledzy.
  3. Nasze kąciki.
  4. Przedszkolne zakamarki.
  5. Plac zabaw.

W tym tygodniu dzieci:

  • określą swój nastrój 
  • wykonają personalizowaną kartę 
  • wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej „Konkurs talentów” i opowiadania Balbiny Piechocińskiej „Wakacyjny skarb”
  • wykonają bursztynowe medaliony 
  • będą wskazywać na mapie Polski góry i morze 
  • przeczytają globalnie wyrazy 
  • poznają zasady bezpieczeństwa obowiązujące podczas spacerów i zabaw na świeżym powietrzu 
  • wysłuchają piosenki „Znowu w przedszkolu i ją zaśpiewają”
  • będą klasyfikować muszelki i kamyki
  • zapoznają się ze znaczkami rozpoznawczymi 
  • będą rozwijać umiejętność porównywania liczebności zbiorów 
  • zapoznają się z kodeksem przedszkolaka
  • utrwala umiejętność posługiwania się zwrotami grzecznościowymi 
  • będą rozpoznawać kolegów i koleżanki po opicie ich wyglądu 
  • poznają kąciki znajdujące się w przedszkolu 
  • poznają pomieszczenia znajdujące się w przedszkolu
  • nazwa osoby pracujące w przedszkolu
  • wykonają pracę plastyczną Plac zabaw

 

Temat tygodnia: Oto ja.

  1. O sobie samym.
  2. Moje ciało.
  3. Czym się interesujemy?
  4. Zmysły.
  5. Kolorowe emocje.

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się: 

  • określa swój nastrój
  • będą opisywać wygląd swoich kolegów i koleżanek
  • wysłuchają wiersza Barbary Szelągowskiej „Nadze hobby” oraz opowiadania Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego „Burzliwe popołudnie”
  • będą rozwijać świadomość, że każdy człowiek jest inny
  • będą wyróżniać głoski w nagłosie
  • będą rozwijać słuch fonematyczny
  • poznają pojęcie głoska 
  • dokonają syntezy głoskowej 
  • wysłuchają i nauczą się piosenki „Mam sześć lat”
  • będą doskonalić poczucie rytmu 
  • utrwalą orientację w schemacie własnego ciała 
  • utrwalą nazwy części ciała
  • utrwalą zwroty powitalne
  • wskażą swoje mocne strony 
  • opowiedzą o zainteresowaniach kolegów i koleżanek 
  • poznają zmysły 
  • dowiedzą się, jak wyglądałby świat bez emocji
  • wykonają pracę plastyczną „Kolorowe emocje”


Temat tygodnia: Moja droga do przedszkola.

  1. Ruch uliczny.
  2. Wszędzie są koła.
  3. Znaki drogowe.
  4. Numery alarmowe.
  5. Pierwsza pomoc.

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • Określą swój nastrój 
  • wysłuchają opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby „Moja droga do przedszkola”
  • wysłuchają wierszy Martyny Marzec „Uliczny gwar” oraz Krzysztofa Wiśniewskiego „Kolorowe znaki”
  • wysłuchają i nauczą się piosenki „Każdy chciałby być kierowcą”
  • wykonają pracę plastyczną Pierwsza pomoc
  • poznają figurę geometryczną – koło
  • dowiedzą się, co to jest głoska
  • nauczą się tworzyć schematy wyrazów trzygłoskowych i czterogłoskowych 
  • utrwalą wiadomości na temat zawodów i pojazdów specjalistycznych 
  • utrwalą numery alarmowe 
  • zdobędą informację na temat udzielania pierwszej pomocy


Temat tygodnia: Jesień w parku, w lesie.

  1. Oznaki jesieni.
  2. Grzyby.
  3. Jesienny czas.
  4. Drzewa i ich owoce.
  5. Jesienna garderoba.

W tym tygodniu dzieci:

  • określą swój nastrój
  • poznają oznaki jesieni 
  • wysłuchają opowiadania Agaty Wodzowskiej „Jesienną wyprawa oraz wiersza Laury Łącz „Pogodna jesień”
  • wysłuchają i nauczą się piosenki „Nadchodzi jesień”
  • pójdą na wycieczkę do parku
  • urządzą kącik przyrody 
  • poznają figurę geometryczną – kwadrat 
  • ułożą jesienne rytmy z materiału przyrodniczego 
  • wielozmysłowo poznają wybrane dary jesieni
  • dowiedzą się, które grzyby są jadalne, a które trujące 
  • dowiedzą się, dlaczego liście zmieniają kolor
  • poznają wygląd liści: klonu, kasztanowca, dębu i leszczyny 
  • wezmą udział w zabawach parateatralnych 
  • wykonają jesienne kompozycje z materiału przyrodniczego 
  • rozwiążą jesienne zagadki 
  • wykonają pracę plastyczną Jesienna garderoba