• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • AKTUALNOŚCI
  • BĄCZKI

Założenia programowe maj 2019

Tydzień I:

Moja miejscowość, mój region

  1. Moja okolica mnie zachwyca
  2. Jesteśmy uprzejmi wobec innych
  3. Domy i domki
  4. Najpiękniejszy dom
  5. Moje najbliższe otoczenie

Dziecko:

- określa miejsce za-mieszkania (miasto, wieś) i mówi o symbolach swojej miejscowości,

- rozmawia o miejscach charakterystycznych dla danego regionu,

- poznaje najbliższe otoczenie poprzez własną obserwację i obserwacje innych,

- odpowiada na pytania dotyczące opowiadania,

- obrysowuje figury geometryczne

Tydzień II:

Moja ojczyzna

  1. Biało-czerwona flaga
  2. Przyroda w mieście
  3. Warszawa-nasza stolica
  4. Kolory flagi
  5. Polskie symbole narodowe

Dziecko:

- słucha uważnie wiersza o Syrence warszawskiej,

- rozpoznaje flagę Polski,

- wie, że jest Polakiem,

- koloruje flagę, wykonuje flagę z elementów,

- poznaje wartość patriotyzmu na podstawie opowiadania.

 

Tydzień III:

Łąka w maju

  1. Mieszkańcy łąki
  2. Biedroneczki
  3. Co dzieje się na łące
  4. Kwiaty na łące w maju
  5. Jak tu pięknie i wesoło

Dziecko:

- bierze udział w zabawach: muzyczno-ruchowych z chustą animacyjną, ruchowych z elementem skoku,

- potrafi wymienić przynajmniej dwóch mieszkańców łąki,

- poznaje wybrane owady – motyle, pszczoły,

- liczy elementy, zaznacza ich liczbę za pomocą kropek,

- nazywa kolory tęczy na podstawie obrazka.

Tydzień IV:

Święto rodziców

  1. Portret mojej rodziny
  2. Mama i tata
  3. Album rodzinny
  4. Kwiaty dla mamy i taty
  5. To wszystko dla was, rodzice…

Dziecko:

- zapamiętuje prosty wierszyk i tekst piosenki,

- uczestniczy w przedszkolnym spotkaniu z rodzicami z okazji ich świat, wręcza upominki, przedstawia z grupą krótki program artystyczny,

- wykonuje ramkę na fotografię swojej rodziny,

- wie, jak ważna dla niego jest miłość mamy i taty,

- wykonuje laurkę dla mamy i taty.

Założenia programowe kwiecień 2019

Tydzień pierwszy: Wiosenne powroty

  1. Powroty ptaków
  2. Żabki i bocian
  3. Malowane wiosenne kwiaty
  4. Ptasie trele
  5. Kto do nas wraca na wiosnę?

Dziecko:

  • Omawia życie pta­ków wiosną (budowanie gniazd).
  • Wyszukuje obrazki bociana wśród innych obrazków.
  • Dolicza do podanej liczby elementów i odlicza od podanej liczby elementów (o jeden element więcej lub o jeden element mniej).
  • Wykonuje bociana z elementów.
  • Uważnie słucha odgłosów przyrody

Tydzień drugi: Wielkanoc

  1. Koszyczek wielkanocny
  2. Kraszanki, pisanki
  3. Zwierzęta z wielkanocnego koszyczka
  4. Motywy wielkanocne
  5. Wielkanocne świętowanie

Dziecko:

  • Wie, co powinno się znaleźć w wielkanocnym koszyku.
  • Rozróżnia kraszankę i pisankę.
  • Wypowiada się na temat wysłuchanej piosenki.
  • Poznaje symbole świąteczne.
  • Rozpoznaje przedmioty związane
    z Wielkanocą.
  • Rozwiązuje zagadki dotyczące świąt.

Tydzień trzeci: Wiosna na wsi

  1. Zwierzęta na wsi
  2. Co słychać wiosną na wsi?
  3. Na wiejskim podwórku
  4. W chlewiku
  5. Kogo spotkamy wiosną na wsi?

Dziecko:

  • Rozpoznaje zwierzęta wiejskie przedstawione na obrazkach.
  • Słucha z uwagą czytanego tekstu.
  • Odpowiada na pytania dotyczące opowiadania.
  • Naśladuje odgłosy zwierząt.
  • Dopasowuje obrazek młodego zwierzęcia do obrazka jego mamy.
  • Liczy elementy w zbiorach.

 Tydzień czwarty: Dbamy o przyrodę

  1. Segregujemy śmieci
  2. Wypoczynek w lesie i nad wodą
  3. Wiosenne porządki w ogródku
  4. Świeże powietrze
  5. Jestem przyjacielem przyrody

Dziecko:

  • Wie, jak segregować śmieci.
  • Wymienia wybrane prace wykonywane w ogrodzie.
  • Poznaje otoczenie za pomocą zmysłu węchu.
  • Tworzy kodeks przyjaciela przyrody.
  • Dzieli kwiaty na cięte i doniczkowe.
  • Określa, czego potrzebują rośliny, żeby rosnąć.

Założenia programowe marzec 2019

Tydzień pierwszy: Zwierzęta z dżungli i sawanny.

  1. Rodzina krokodyli
  2. Żyrafa
  3. Zwierzaki cudaki
  4. Czarno na białym
  5. Daleka wyprawa

Dziecko:

  • Poznaje przedstawicieli zwierząt egzotycznych
  • Utrwala pojęcia: duży, mały
  • Obrysowuje i koloruje postacie zwierząt z wyprawki
  • Przestrzega umów dotyczących zgodnego funkcjonowania w grupie
  • Stosuje formy grzecznościowe

Tydzień drugi: Zwierzęta naszych pól i lasów.

 

  1. Gdzie mieszkają zwierzęta?
  2. Wiewiórka
  3. Mieszkania do wynajęcia
  4. Echo w lesie
  5. Wiemy już dużo o zwierzętach

Dziecko:

  • Bierze udział w zabawach ruchowych: z elementem skoku, podskoku, z piłką
  • Rozpoznaje lisa wśród innych zwierząt, potrafi nazwać niektóre zwierzęta
  • Opisuje wygląd wiewiórki i jej zwyczaje
  • Wymienia zasady zachowania się w lesie
  • Klaszcze i tupie rytmicznie
  • ·

Tydzień trzeci: Marcowa pogoda.

  1. W marcu jak w garncu
  2. Wesoły deszczyk
  3. Kolorowe parasole
  4. Zabawa z wiosną
  5. Marcowa pogoda

Dziecko:

  • Określa aktualną pogodę
  • Uczestniczy w ćwi­czeniach: szczęki dolnej, języka, warg, podniebie­nia miękkiego
  • Wskazuje różnice między obrazkami
  • Wymienia wybrane zjawiska pogodowe
  • Słucha odgłosów natury i je naśladuje
  • ·

 Tydzień czwarty: Wiosenne przebudzenie.

  1. Oznaki wiosny
  2. Przyroda wiosną
  3. Kolory wiosny
  4. Co słychać wiosną w gnieździe?
  5. Wiosenny ogródek

Dziecko:

  • Ustawia się w parach i razem z grupą spaceruje wokół przedszkola
  • Zauważa i nazywa zmiany zachodzące wiosną w przyrodzie
  • Obserwuje zmiany za­chodzące w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny – powroty ptaków (np. bociana), pojawia­jące się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy)
  • Słucha utworów literackich dotyczących wiosny
  • Zachowuje właściwy tor oddechowy

Założenia programowe luty 2019

Założenia luty

Tydzień I:

Baśnie, bajki, bajeczki

  1. Smok, cmok
  2. Baśnie
  3. Jaś i Małgosia
  4. Czerwony kapturek
  5. Nasze ulubione bajki

Dziecko:

- Poznaje baśń Czerwony Kapturek.

- Kojarzy przedmiot z utworem, w jakim go spotykamy.

- Składa w całość, według wzoru, obrazki z baśniowymi postaciami.

- Opisuje wygląd baśniowych postaci.

- Określa zachowanie bohaterów baśniowych.

Tydzień II

Muzyka wokół nas

  1. Koncert
  2. Bębenek
  3. Wszystko jest muzyką
  4. Trąbka
  5. Rozmowa o muzyce

Dziecko:

- Rozpoznaje różne odgłosy, dźwięki dochodzące z bliskiego otoczenia.

- Naśladuje dźwięki instrumentów, rozpoznaje i nazywa wybrane instrumenty.

- Podejmuje zabawy twórcze z gazetami.

- Wskazuje na obrazku źródło dźwięku znane z natury, naśladuje dźwięki natury na instrumencie.

- Wykonuje własny instrument i akompaniuje na nim.

- Uczestniczy w zabawach z wykorzystaniem instrumentów.

- Improwizuje ruchem muzykę.

Tydzień III

Nie jesteśmy sami w kosmosie

  1. Ufoludki
  2. Trzej kosmici
  3. Latające spodki
  4. Rakieta kosmiczna
  5. Mieszkańcy innych planet

Dziecko:

- Rozpoznaje planetę Ziemię na obrazkach.

- Buduje statek kosmiczny z klocków.

- Określa, czy rakieta leci do góry, czy w dół.

- Uczestniczy w zabawach badawczych.

- Układa rakietę według wzoru.

- Lepi kule z plasteliny.

- Obrysowuje kształty planet i je koloruje.

Tydzień IV

Projekt budowle

  1. Dzień 1.
  2. Dzień 2.
  3. Dzień 3.
  4. Dzień 4.
  5. Dzień 5.

Dziecko:

- Opisuje wygląd budowli.

- Konstruuje różne budowle.

- Rozumie znaczenie słów związanych z budowlami.

- Składa z części obrazek.

- Poznaje zawód architekta; nazywa czynności, jakie on wykonuje, oraz narzędzia, jakich potrzebuje do pracy.

- Wymienia podstawowe materiały budowlane

- Poznaje nazwy budynków i budowli.

Założenia programowe grudzień 2018

Tydzień I

- wzbogacenie wiedzy o dinozaurach,

- rozwijanie koncentracji uwagi,

- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,

- kształtowanie poczucia rytmu,

- rozwijanie umiejętności wokalnych,

- rozwijanie umiejętności skupiania uwagi na utworze muzycznym,

- liczenie w zakresie 3 w aspektach głównym,

- stopniowanie przymiotnika duży,

- kultywowanie tradycji obchodzenia święta górników- Barbórki

- poznawanie nowej techniki plastycznej- lepienie z gliny,

-rozwijanie mowy,

- rozwijanie przestrzeni przestrzennej,

- rozwijanie percepcji wzrokowej,

Tydzień II

- wzbogacenie wiedzy o zjawiskach przyrodniczych,

- rozwijanie koncentracji uwagi,

- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,

- wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa, zabawy na śniegu

- rozwijanie mowy,

- poznawanie instrumentu perkusyjnego- grzechotki

- rozwijanie umiejętności wokalnych,

-rozwijanie umiejętności klasyfikowania,

- rozwijanie słuchu fonematycznego,

- zapoznanie z tradycją mikołajek,

-rozwijanie spostrzegawczości,

-rozwijanie sprawności manualnych,

- poszerzanie doświadczeń związanych ze sztuką,

- rozwijanie myślenia,

-poznawanie elementów pogody charakterystycznych dla zimy.

Tydzień III

- wzbogacenie wiedzy o świętach Bożego Narodzenia,

- rozwijanie koncentracji uwagi,

- rozwijanie mowy,

- umuzykalnianie dzieci,

- poznawanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia,

- rozwijanie umiejętności liczenia,

- rozpoznawanie i nazywanie kolorów,

- rozwijanie sprawności manualnej,

- rozwijanie pamięci słuchowej,

Tydzień IV

-rozwijanie ciekawości badawczej dziecka,

- rozwijanie wiedzy dotyczącej książek,

- rozwijanie słownictwa czynnego u dzieci,

- rozwijanie wyobraźni,

- wdrażanie do przestrzegania bezpieczeństwa podczas wycieczki,

- zdobywanie wiedzy na temat biblioteki i pracującej w niej osób,

- kształtowanie słownictwa biernego i czynnego związanego z czytelnictwem,

- integrowanie grupy poprzez zabawy i działania nad wspólną książką,

- budzenie zainteresowania książką poprzez kontakt z nią,

  • 1
  • 2