• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • AKTUALNOŚCI
  • BĄCZKI
  • Założenia programowe marzec 2019

Założenia programowe marzec 2019

Tydzień pierwszy: Zwierzęta z dżungli i sawanny.

  1. Rodzina krokodyli
  2. Żyrafa
  3. Zwierzaki cudaki
  4. Czarno na białym
  5. Daleka wyprawa

Dziecko:

  • Poznaje przedstawicieli zwierząt egzotycznych
  • Utrwala pojęcia: duży, mały
  • Obrysowuje i koloruje postacie zwierząt z wyprawki
  • Przestrzega umów dotyczących zgodnego funkcjonowania w grupie
  • Stosuje formy grzecznościowe

Tydzień drugi: Zwierzęta naszych pól i lasów.

 

  1. Gdzie mieszkają zwierzęta?
  2. Wiewiórka
  3. Mieszkania do wynajęcia
  4. Echo w lesie
  5. Wiemy już dużo o zwierzętach

Dziecko:

  • Bierze udział w zabawach ruchowych: z elementem skoku, podskoku, z piłką
  • Rozpoznaje lisa wśród innych zwierząt, potrafi nazwać niektóre zwierzęta
  • Opisuje wygląd wiewiórki i jej zwyczaje
  • Wymienia zasady zachowania się w lesie
  • Klaszcze i tupie rytmicznie
  • ·

Tydzień trzeci: Marcowa pogoda.

  1. W marcu jak w garncu
  2. Wesoły deszczyk
  3. Kolorowe parasole
  4. Zabawa z wiosną
  5. Marcowa pogoda

Dziecko:

  • Określa aktualną pogodę
  • Uczestniczy w ćwi­czeniach: szczęki dolnej, języka, warg, podniebie­nia miękkiego
  • Wskazuje różnice między obrazkami
  • Wymienia wybrane zjawiska pogodowe
  • Słucha odgłosów natury i je naśladuje
  • ·

 Tydzień czwarty: Wiosenne przebudzenie.

  1. Oznaki wiosny
  2. Przyroda wiosną
  3. Kolory wiosny
  4. Co słychać wiosną w gnieździe?
  5. Wiosenny ogródek

Dziecko:

  • Ustawia się w parach i razem z grupą spaceruje wokół przedszkola
  • Zauważa i nazywa zmiany zachodzące wiosną w przyrodzie
  • Obserwuje zmiany za­chodzące w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny – powroty ptaków (np. bociana), pojawia­jące się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy)
  • Słucha utworów literackich dotyczących wiosny
  • Zachowuje właściwy tor oddechowy