• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • AKTUALNOŚCI
  • BĄCZKI
  • Założenia programowe październik 2018

Założenia programowe kwiecień 2019

Tydzień pierwszy: Wiosenne powroty

  1. Powroty ptaków
  2. Żabki i bocian
  3. Malowane wiosenne kwiaty
  4. Ptasie trele
  5. Kto do nas wraca na wiosnę?

Dziecko:

  • Omawia życie pta­ków wiosną (budowanie gniazd).
  • Wyszukuje obrazki bociana wśród innych obrazków.
  • Dolicza do podanej liczby elementów i odlicza od podanej liczby elementów (o jeden element więcej lub o jeden element mniej).
  • Wykonuje bociana z elementów.
  • Uważnie słucha odgłosów przyrody

Tydzień drugi: Wielkanoc

  1. Koszyczek wielkanocny
  2. Kraszanki, pisanki
  3. Zwierzęta z wielkanocnego koszyczka
  4. Motywy wielkanocne
  5. Wielkanocne świętowanie

Dziecko:

  • Wie, co powinno się znaleźć w wielkanocnym koszyku.
  • Rozróżnia kraszankę i pisankę.
  • Wypowiada się na temat wysłuchanej piosenki.
  • Poznaje symbole świąteczne.
  • Rozpoznaje przedmioty związane
    z Wielkanocą.
  • Rozwiązuje zagadki dotyczące świąt.

Tydzień trzeci: Wiosna na wsi

  1. Zwierzęta na wsi
  2. Co słychać wiosną na wsi?
  3. Na wiejskim podwórku
  4. W chlewiku
  5. Kogo spotkamy wiosną na wsi?

Dziecko:

  • Rozpoznaje zwierzęta wiejskie przedstawione na obrazkach.
  • Słucha z uwagą czytanego tekstu.
  • Odpowiada na pytania dotyczące opowiadania.
  • Naśladuje odgłosy zwierząt.
  • Dopasowuje obrazek młodego zwierzęcia do obrazka jego mamy.
  • Liczy elementy w zbiorach.

 Tydzień czwarty: Dbamy o przyrodę

  1. Segregujemy śmieci
  2. Wypoczynek w lesie i nad wodą
  3. Wiosenne porządki w ogródku
  4. Świeże powietrze
  5. Jestem przyjacielem przyrody

Dziecko:

  • Wie, jak segregować śmieci.
  • Wymienia wybrane prace wykonywane w ogrodzie.
  • Poznaje otoczenie za pomocą zmysłu węchu.
  • Tworzy kodeks przyjaciela przyrody.
  • Dzieli kwiaty na cięte i doniczkowe.
  • Określa, czego potrzebują rośliny, żeby rosnąć.