• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • AKTUALNOŚCI
  • BĄCZKI
  • Założenia programowe październik 2018

Założenia programowe czerwiec 2019

Tydzień I:

Niby tacy sami, a jednak inni:

  1. Tolerancja
  2. Zabawy z piłką
  3. Wszyscy lubimy się bawić
  4. Kolorowy świat dzieci
  5. Wspólne zabawy

Dziecko:

- Rozumie znaczenie słowa tolerancja.

- Stosuje zwroty grzecznościowe

- Śpiewa refren piosenki „Piłka”

- Kreśli kształt koła i ozdabia je według własnego pomysłu

- Liczy obiekty

- Nazywa kolory i podaje skojarzenia z przedmiotami w tych kolorach

Tydzień II:

Wakacyjne podróże:

  1. Poznajemy pojazdy
  2. Miło spędzam czas
  3. Na plaży jest fajnie
  4. Autobus w barwach wakacji
  5. Bezpieczne wakacje

Dziecko:

- Nazywa pojazdy

- Wypowiada się na temat spędzania czasu w różnych miejscach

- Słucha odgłosów pojazdów i je naśladuje

- Zna zagrożenia wynikające z oddalania się od rodziców nad wodą, nawiązywania kontaktów z nieznajomymi podczas wakacji

- Bierze udział w zabawach: ruchowych, rozwijających reakcję na sygnał, bieżnych

Tydzień III

Pożegnania nadszedł czas:

  1. Wakacyjne wędrówki
  2. Wakacyjna podróż pociągiem
  3. Ahoj, przygodo!
  4. Bezpiecznie nad wodą
  5. Do zobaczenia po wakacjach

Dziecko:

- Wypowiada się na temat pociągów.

- Obserwuje w sposób bezpośredni zmiany zachodzące latem w przyrodzie.

- Wie, jak bezpiecznie zachowywać się nad wodą.

- Układa sylwety żaglówki z figur geometrycznych, we-dług wzoru.

- Używa określeń: szybko, wolno, w odniesieniu do jadącego pociągu.

- Przestrzega umów dotyczących zgodnego funkcjonowania w grupie

Tydzień IV

Projekt „Las”

  1. Dzień 1.
  2. Dzień 2.
  3. Dzień 3.
  4. Dzień 4.
  5. Dzień 5.

Dziecko:

- Odróżnia drzewa liściaste od iglastych.

- Tworzy pytania na temat lasu.

- Wypowiada się na temat zwierząt leśnych.

- Wie, na czym polega praca leśniczego.

- Tańczy przy spokojnej muzyce.

- Obrysowuje liście techniką frotażu