• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • AKTUALNOŚCI
  • LISKI

Założenia programowe listopad 2018

Tydzień 1

Temat tygodnia: Moja rodzina.

  1. Dbam o porządek w domu.
  2. W rodzinnym kręgu.
  3. Co robią moi bliscy.
  4. W moim domu.
  5. Dzień z moją rodziną.

Dziecko:

  • określa pokrewieństwa pomiędzy członkami rodziny (np. babcia to mama mamy itp.)
  • opowiada o ulubionych zajęciach poszczególnych członków rodziny
  • podaje informacje na temat pracy zawodowej rodziców
  • łączy pracę zawodową rodziców z otrzymywaniem wynagrodzenia jako źródła budżetu
  • określa czynności wykonywa w domu przez poszczególnych członków rodziny
  • dzieli się wiadomościami na temat życia w rodzinie.

 

Tydzień 2

Temat tygodnia: Mój dom.

  1. W moim rodzinnym domu.
  2. Przedszkole- nasz drugi dom.
  3. Zwierzęta domowe.
  4. Pomieszczenia i ich wyposażenie.
  5. Urządzenia domowe- dawniej i dziś.

Dziecko:

  • dostrzega rolę urządzeń gospodarstwa domowego w ułatwianiu pracy ludziom
  • porównuje urządzenia z przeszłości z ich współczesnymi odpowiednikami
  • przejawia życzliwość i troskę w stosunku do zwierząt
  • poznaje sposoby ochrony przed atakami zwierząt, np. psa.
  • poznaje różne zawodów niedostępnych bezpośredniej obserwacji
  • określa rolę różnych zawodów w życiu społecznym

 

Tydzień 3

 

Temat tygodnia: Moje prawa i obowiązki.

  1. Co słychać w domu.
  2. Znam swoje prawa.
  3. Mamy prawa i obowiązki.
  4. Prawa i obowiązki przedszkolaka.
  5. Brak, czyli zero obowiązków.

Dziecko:

  • przestrzega norm współżycia opartych na wartościach
  • akceptuje równość praw wszystkich
  • wypowiadanie się na temat wysłuchanych utworów literackich
  • wypowiada się na temat praw i obowiązków
  • wymienia prawa dziecka
  • nazywa figury geometryczne

Tydzień 4

Temat tygodnia: Moje zdrowie i bezpieczeństwo.

  1. Alergia na sierść.
  2. Czystość to zdrowie.
  3. Jak dbać o zdrowie.
  4. Niebezpieczne sytuacje.
  5. Zdrowe produkty.

Dziecko:

  • ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku
  • przestrzeganie podstawowych zasad związanych z higieną.
  • jest świadome zagrożeń wynikających z:
  • niewłaściwego zachowania się względem zwierząt
  • kontaktów z nieznajomymi (podawanie danych osobowych)
  • samodzielnego spożywania lekarstw
  • samodzielnego stosowania chemicznych
  • rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą dotyku, smaku, węchu.
  • rozumie konieczność systematycznego dbania o czystość ciała

Założenia programowe październik 2018

Tydzień 1

Idzie jesień… przez ogród i sad

1.Sad jesienią

  1. 2. jesienna wyprawa
  2. 3. Poznajemy tajemnice owoców
  3. 4. Warzywa z targu
  4. 5. W przedszkolnej spiżarni

Dziecko:

- dostrzeganie zmian zachodzących jesienią w sadzie,

- rozwija sprawność manualną,

- wykonuje pracę plastyczną oraz zadania według podanej instrukcji,

- wymienia najważniejsze informacje związane z życiem i zwyczajami wybranych zwierząt,

- rozwija sprawność ruchową,

- opisuje ilustracje budując poprawnie zdania,

- rozpoznaje owoc wykorzystując zmysły: wzroku, węchu, smaku i dotyku.,

- przelicza w zakresie do 6,

- rozpoznaje warzywa, owoce oraz wykonane z nich przetwory.

Tydzień 2

Idzie jesień… do zwierząt

  1. Album o zwierzętach
  2. Jak zwierzęta przygotowują się do zimy?
  3. Przygoda jeża
  4. List od pani Jesieni
  5. Wiewiórka i orzechy

 

Dziecko:

- interesuje się książkami, ogląda je zgodnie z ustalonymi zasadami,

- uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych,

- rozwija sprawność manualną,

- mówi wyraźnie,

- słucha w skupieniu opowiadania,

- wyjaśnia w jaki sposób zwierzęta przygotowują się do zimy,

- odczytuje informacje podane w formie uproszczonych rysunków,

- wymienia zmiany zachodzące w życiu zwierząt jesienią,

- układa historyjkę obrazkową zgodnie z kolejnością zdarzeń,

- powtarza prezentowany rytm,

- śpiewa piosenkę .

Tydzień 3

Co z czego otrzymujemy

  1. Moja mama
  2. Z wizytą w hucie, cukrowni i mleczarni
  3. Z czego mamy chleb
  4. Znam surowce i produkty
  5. Zabawa z prostokątem

Dziecko:

- wypowiada się na temat swojej mamy, opisuje jej wygląd, wymienia zawód, jaki wykonuje,

- wyraża obserwacje w pracy plastycznej

- wie na czym polega praca hutnika, rolnika, mleczarza, sprzedawcy oraz wymienia korzyści płynące z ich pracy dla społeczeństwa,

- uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych

- opowiada z czego otrzymujemy szkło, mleko i cukier

- rozpoznaje i nazywa różne rodzaje ziaren oraz pieczywa,

- wymienia produkty, które otrzymuje się z węgla i wełny,

- bada właściwości wełny i węgla za pomocą zmysłów,

- rozpoznaje prostokąt wśród innych figur geometrycznych,

- wymienia nazwy liczebników porządkowych.

Tydzień 4

Idzie jesień… z deszczem

  1. Jesienne dźwięki
  2. Woda i jej tajemnice
  3. Pada, pada deszcz
  4. Jesienny wiatr
  5. Jesienne ubrania

Dziecko:

- opisuje zmiany zachodzące w przyrodzie późną jesienią,

- uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych

- wyjaśnia zjawiska związane ze stanami skupienia wody,

- śpiewa piosenkę,

- rozumie konieczność dostosowania ubioru do warunków atmosferycznych,

- wykonuje ćwiczenia ruchowe

- odczytuje pogodę zapisaną w postaci umownych znaków,

- wykonuje pracę plastyczną według instrukcji.

Założenia programowe wrzesień 2018

Tydzień I

Temat: To jestem ja

Dziecko:

- wypowiada się na swój temat

- wymienia nazwy poszczególnych części ciała

- przelicza zdania w wypowiedzi

- przyjmuje prawidłową postawę podczas ćwiczeń

- rozpoznaje zapis graficzny swojego imienia

- rozpoznaje i nazywa emocje

- wyjaśnia rolę zmysłów w życiu człowieka

- rozpoznaje swoje imię na wizytówce

- wykonuje swój portret

- określa położenie przedmiotów względem własnej osoby i innych przedmiotów

Tydzień II

Temat: Moja grupa

Dziecko:

- wymienia ustalone zasady przyjęte w przedszkolu i przestrzega tych zasad

- wykonuje pracę z wykorzystaniem techniki kolażu

- pokazuje emocje za pomocą gestu, ruchu i mimiki

- wyjaśnia, co to oznacza dobry przyjaciel

- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych

- wymienia obowiązki dyżurnego

- śpiewa piosenkę

- porusza się według mapy

- określa położenia piłki w przestrzeni

- podaję charakterystyczne cechy wrześniowej pogody

Tydzień III

Temat: Moja droga do przedszkola

Dziecko:

- wymienia zasady ruchu drogowego

- wypowiada się na temat opowiadania

- poznaje typy sygnalizatorów świetlnych

- rozpoznaje i nazywa kolory

- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach

- nazywa i rozróżnia wybrane znaki drogowe

- rysuje koło

- zna numery telefonów alarmowych

- rysuje, maluję i dokleja elementy

Tydzień IV

Temat: Idzie jesień...przez las, park

Dziecko:

- opisuje krajobraz

- rozpoznaje zmiany charakterystyczne dla jesieni

- wykonuje ludziki z tworzywa przyrodniczego

- czynnie uczestniczy w zajęciach gimnastycznych

- odgrywa scenki teatralne

- nazywa wybrane grzyby

- nazywa drzewa iglaste

- wymienia podstawowe cechy kwadratu