Tydzień I: „ Grudniowe życzenia”
- „Jak napisać list do Świętego Mikołaja?”
- „ Jak wygląda dom Świętego Mikołaja?”
- „ Co trzeba zrobić, aby list i paczka dotarły do adresata?”
- „ Jak możemy pomóc Mikołajowi?”
- „ Jak wygląda Mikołaj?”
CELE:
- wyrabianie u dzieci nawyku używania zwrotów grzecznościowych;
- kształtowanie umiejętności mówienia o swoich pragnieniach i potrzebach;
- rozwijanie umiejętności koncentracji uwagi podczas słuchania opowiadania;
- zapoznanie z zadaniami i funkcjami urzędu pocztowego,
- wdrażanie do posługiwania się adresem,
- uświadomienie, jak możemy pomagać innym,
- wspieranie w przygotowywaniu prezentów
Tydzień II: „ Kim będę, gdy dorosnę?”
- „ Co robią kucharz, piekarz, cukiernik?
- „ Kto szyje ubrania i robi buty?”
- „ Może zostanę malarzem?”
- „ Budujemy miasto.”
- „Kim zostanę?”
CELE:
- uświadomienie, że to co jemy, ma wpływ na nasze samopoczucie,
- rozwijanie małej motoryki,
- wzbogacenie słownika dzieci o wyrazy związane z pracą krawcowej i krawca
- kształtowanie umiejętności układania i opowiadania historyjki obrazkowej,
- kształtowanie wyrażania własnych emocji w pracach plastycznych,
- rozwijanie umiejętności planowania pracy,
- doskonalenie umiejętności pracy w zespole
Tydzień III: „ Święta za pasem.”
- „ Jak posprzątać ten bałagan?”
- „ Jak ubierzemy naszą choinkę?”
- „ Co znajduje się na świątecznym stole?”
- „ Słuchamy świątecznych opowieści”
- „ Kto będzie grał Maryję, a kto Józefa? – przygotowujemy jasełka.”
CELE:
- kształtowanie nawyku sprzątania po sobie,
- kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej, ekspresji ruchowej,
- zapoznanie z tradycją ozdabiania choinki i zwyczajami bożonarodzeniowymi,
- kształtowanie umiejętności manualnych,
- doskonalenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami
- rozbudzenie u dzieci zainteresowania książką, literaturą,
- rozwijanie percepcji słuchowej
Tydzień IV: „ Świąteczne tradycje.”
- „Jakie są zwyczaje bożonarodzeniowe?”
- „ Tak pachną święta.”
- „ Czego życzymy innym w czasie świąt?”
- „ Dlaczego lubimy śpiewać kolędy?”
- „ Przedstawiamy jasełka zaproszonym gościom”
CELE:
- utrwalenie wiedzy na temat tradycji i zwyczajów bożonarodzeniowych,
- kształtowanie umiejętności słuchania innych,
- stwarzanie możliwości rozwijania zmysłu węchu,
- doskonalenie równowagi,
- wdrażanie do umacniania poczucia własnej wartości,
- kształtowanie umiejętności wczuwania się w emocje najbliższych,
- kształtowanie umiejętności wspólnego śpiewania,
- kształtowanie szybkiej reakcji na sygnał słowny i dźwiękowy,
- wspieranie dzieci przy wyrabianiu odwagi i śmiałości scenicznej,
- kształtowanie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach stresowych
- kształtowanie poczucia jedności i wspólnego dążenia do wyznaczonego celu