Sowy – Aktualności

Założenia programowe – STYCZEŃ

Założenia programowe – STYCZEŃ

Styczeń Tydzień 1 Czy można cofnąć czas? Postanowienia noworoczne Mierzymy czas Dzień i noc Cztery pory roku Dwanaście miesięcy Dziecko: dostrzega rytmiczną organizację czasu w stałych następstwach pór roku zwraca uwagę na kalendarze, ich rolę w określaniu dni...

czytaj dalej
Założenia programowe – GRUDZIEŃ

Założenia programowe – GRUDZIEŃ

Tydzień 1 Co cieszy mikołaja? poznajemy mikołaja Mikołajowe niespodzianki Barbórka Akcja Pomagam Prezent dla mikołaja Dziecko: dopełnia liczmany i klocki Nemi do 6 wypowiada się na temat opowiadania i obrazka   rozpoznaje i nazywa literę e: małą i wielką,...

czytaj dalej
Założenia programowe – LISTOPAD

Założenia programowe – LISTOPAD

. Tydzień 1: Dlaczego nawet superbohater ma obowiązki? Dzieci dowiedzą się: - jak nazywają się członkowie rodziny - jakie jest pokrewieństwo między członkami rodziny, - jakie są różnice między prawami i obowiązkami, - czym różni się miasto od wsi, - jak wygląda litera...

czytaj dalej
Założenia programowe – PAŹDZIERNIK

Założenia programowe – PAŹDZIERNIK

Tydzień 1. Jak jesienią dbać i zdrowie?   Dzieci dowiedzą się: -jak dbać o zdrowie - jakich narzędzi do pracy potrzebuje lekarz - co przedstawia piramida zdrowego żywienia - jak wygląda litera a, A, jak się ją pisze, - jak wygląda cyfra 1, jak się ją pisze, -jak...

czytaj dalej
Założenia programowe  WRZESIEŃ

Założenia programowe WRZESIEŃ

Tydzień 1 Co słychać w przedszkolu? 1.Witaj przedszkole 2. Nasze zasady 3. Rozmowy zabawek 4. Przedszkole nie ma tajemnic 5. W grupie siła   Dziecko: - rozwiązuje zagadki o pomieszczeniach znajdujących się w przedszkolu - wyodrębnia w słowach sylaby - bawi się z...

czytaj dalej
Założenia programowe – CZERWIEC

Założenia programowe – CZERWIEC

Tydzień 1 Dzieci z całego świata   „Dzień Dziecka – święto wszystkich dzieci” „Jacy jesteśmy?” „Czy lubimy być sami?” „Gdzie kto mieszka?” „Chcę mieć przyjaciela”  Dziecko: - wie, kto obchodzi swoje święto 1 czerwca, - prawidłowo artykułuje wszystkie dźwięki, -...

czytaj dalej
Założenia programowe  MAJ

Założenia programowe MAJ

Tydzień 1  Nowinki z wiejskiego podwórka  „Jakie zwierzęta spotkamy na wiejskim podwórku” „Głosy zwierząt z wiejskiego podwórka” „Rodzice i ich dzieci” „Skąd to mamy?” „Upodobania zwierząt”  Dziecko: - rozpoznaje i nazywa zwierzęta z wiejskiego podwórka, - rozróżnia i...

czytaj dalej
Założenia programowe – MARZEC

Założenia programowe – MARZEC

Tydzień 1  Muzyka jest wszędzie   „Ciężkie dźwięki i lekkie dźwięki” „Śpiewamy i gramy” „Nasi ulubieni wykonawcy” „Na pięciolinii” „Malujemy muzykę”  Dziecko: - porusza się rytmicznie przy muzyce, - rozpoznaje i nazywa literę z: małą i wielką, drukowaną i pisaną,...

czytaj dalej
Założenia programowe – LUTY

Założenia programowe – LUTY

Tydzień 1  Jestem samodzielny w kuchni   „Poznajemy kuchnię” „Pory dnia” „Pychotka – smakotka ” „Zarozumiała łyżeczka” „Bal karnawałowy”   Dziecko: - wymienia elementy wyposażenia kuchni, - rozpoznaje i nazywa literę g: małą, wielką, drukowaną i pisaną, -...

czytaj dalej
Założenia programowe – STYCZEŃ

Założenia programowe – STYCZEŃ

Tydzień 3  Odwiedzili nas babcia i dziadziuś  „Jaka jest babcia? Jaki jest dziadek?” „Robimy prezenty” „Drzewo genealogiczne” „Śpiewamy babci” „Dla babci i dla dziadka”  Dziecko: - podaje określenia babci i dziadka, - rozpoznaje i nazywa literę „b”: małą i wielką,...

czytaj dalej