Zajączki – Aktualności

Założenia programowe – STYCZEŃ

Założenia programowe – STYCZEŃ

Styczeń: Tydzień I: Dlaczego nawet superbohater ma obowiązki? W tym tygodniu dzieci dowiedzą się: -jakich narzędzie ludzie używali do mierzenia czasu kiedyś i jakich używają dziś, - skąd się biorą dzień i noc, - o charakterystycznych cechach pór roku, - jak wygląda...

czytaj dalej
Założenia programowe – GRUDZIEŃ

Założenia programowe – GRUDZIEŃ

Tydzień 1. Co cieszy mikołaja? Poznajemy mikołaja Mikołajkowe niespodzianki Barbórka i Mikołajki Akcja Pomagam Prezent dla mikołaja  Dzieci dowiedzą się: - z czym się kojarzy postać mikołaja - kiedy obchodzimy mikołajki - jak obchodzimy mikołajki w Polsce, a jak na...

czytaj dalej
Założenia programowe – LISTOPAD

Założenia programowe – LISTOPAD

. Tydzień 1: Dlaczego nawet superbohater ma obowiązki? Dzieci dowiedzą się: - jak nazywają się członkowie rodziny - jakie jest pokrewieństwo między członkami rodziny, - jakie są różnice między prawami i obowiązkami, - czym różni się miasto od wsi, - jak wygląda litera...

czytaj dalej
Założenia programowe – PAŹDZIERNIK

Założenia programowe – PAŹDZIERNIK

Tydzień 1. Jak jesienią dbać i zdrowie?   Dzieci dowiedzą się: -jak dbać o zdrowie - jakich narzędzi do pracy potrzebuje lekarz - co przedstawia piramida zdrowego żywienia - jak wygląda litera a, A, jak się ją pisze, - jak wygląda cyfra 1, jak się ją pisze, -jak...

czytaj dalej
Założenia programowe – WRZESIEŃ

Założenia programowe – WRZESIEŃ

I tydzień „Co słychać w przedszkolu?" 1. Żegnajcie wakacje! Witaj przedszkole! 2. Nasze przedszkolne zasady. 3. Przedszkole nie ma dla nas tajemnic. 4. Rozmowy zabawek. 5. W grupie siła.   Dziecko: - rozpoznaje znaczek rozpoznawczy, - odczytuje symbole, -...

czytaj dalej
Założenia programowe – CZERWIEC

Założenia programowe – CZERWIEC

Tydzień 1  Dzieci z całego świata   „Dzień Dziecka – święto wszystkich dzieci” „Jacy jesteśmy?” „Czy lubimy być sami?” „Gdzie kto mieszka?” „Chcę mieć przyjaciela”  Dziecko: - wie, kto obchodzi swoje święto 1 czerwca, - prawidłowo artykułuje wszystkie dźwięki, -...

czytaj dalej
Założenia programowe – MAJ

Założenia programowe – MAJ

Tydzień I Nowinki z wiejskiego podwórka Jakie zwierzęta spotkamy na wiejskim podwórku? Głosy zwierząt z wiejskiego podwórka Rodzice i ich dzieci Skąd to mamy? Upodobania zwierząt Dziecko: - rozpoznaje i nazywa zwierzęta z wiejskiego podwórka, - rozróżnia i nazywa...

czytaj dalej
Założenia programowe – MARZEC

Założenia programowe – MARZEC

Tydzień 1  Muzyka jest wszędzie Ciężkie dźwięki i lekkie dźwięki Śpiewamy i gramy Nasi ulubieni wykonawcy Na pięciolinii Malujemy muzykę Dziecko: -porusza się rytmicznie przy muzyce -rozpoznaje i nazywa literę z -wypowiada się na temat opowiadania -aktywnie...

czytaj dalej
Założenia programowe -LUTY

Założenia programowe -LUTY

Tydzień I Jestem samodzielny w kuchni 1. Poznajemy kuchnię 2. Pory dnia 3. Pychotka-smakotka 4. Zarozumiała łyżeczka 5. Bal karnawałowy   Dziecko: - wymienia elementy wyposażenia kuchni, - rozpoznaje i nazywa literę g: małą i wielką, drukowaną - wymienia pory...

czytaj dalej
Założenia programowe – STYCZEŃ

Założenia programowe – STYCZEŃ

Tydzień 3  Zwierzęta są głodne  Choinka dla ptaków Ptaszek z gazety Głodny Ptaszek Mój tydzień Mówimy wyraźnie: ćwir, ćwir, ćwir... Kra, kra, kra...   Dziecko: -wypowiada się na temat dokarmiania ptaków - rozpoznaje i nazywa literę s: mała i wielką, drukowaną,  -...

czytaj dalej