Tydzień 1

Co cieszy mikołaja?

  1. poznajemy mikołaja
  2. Mikołajowe niespodzianki
  3. Barbórka
  4. Akcja Pomagam
  5. Prezent dla mikołaja

Dziecko:

  • dopełnia liczmany i klocki Nemi do 6
  • wypowiada się na temat opowiadania i obrazka
  • rozpoznaje i nazywa literę e: małą i wielką, drukowaną
  • czyta sylaby i wyrazy utworzone z poznanych liter
  • słucha nagrania piosenki Pomocnik mikołaja; odpowiada na pytania
  • zna nazwę aktualnego miesiąca
  • rozpoznaje zapis cyfrowy liczby 7, liczy w dostępnym zakresie
  • wykorzystuje naturalne efekty perkusyjne do akompaniamentu – tworzy orkiestrę
  • rozwiązuje quiz wiedzy
    o górniku
  • uczestniczy w zabawach rozwijających analizę słuchową
  • wie, na czym polega praca wolontariusza
  • uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych metodą Rudolfa Labana
  • bierze udział w zabawie
    z elementami Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
  • wyodrębnia w słowach głoski: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie

 Tydzień 2

Jakie sporty uprawiamy zimą?

  1. Bezpieczne zabawy
  2. Dni tygodnia
  3. Sporty i zabawy zimowe
  4. Badamy śnieg
  5. Zimowy krajobraz

Dziecko:

  • odpowiada na pytania, na podstawie wysłuchanego tekstu; przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na śniegu
  • rozpoznaje i nazywa literę s: małą i wielką, drukowaną
    i pisaną
  • czyta sylaby i wyrazy utworzone z poznanych liter
  • uczestniczy w zabawie sensorycznej z wykorzystaniem cieczy nienewtonowskiej
  • uczestniczy w zabawach przy piosence Zimowe szaleństwo
  • przewiduje skutki wynikające z niebezpiecznych zabaw i zachowań

 Tydzień 3

O czym w święta każdy z nas pamięta?

  1. Przygotowania do świąt
  2. Świąteczne życzenia
  3. Tradycje Bożego Narodzenia
  4. Magia świąt
  5. Świąteczne ozdoby

Dziecko:

  • uczestniczy w podsumowaniu Kalendarza przeżyć wykonywanego w ubiegłym tygodniu
  • odpowiada na pytania na podstawie wysłuchanego tekstu, wymienia sposoby przygotowywania się do świąt
  • rozpoznaje i nazywa literę b: małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • czyta sylaby i wyrazy utworzone z poznanych liter
  • wykonuje kolorowankę wodną Choinka
  • porównuje liczebność zbiorów, stosując znaki: >, <, =
  • uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych
  • uczestniczy w zabawie twórczej Język fantazji
  • poznaje właściwości chemiczne wybranych produktów spożywczych
  • wspólnie z grupą śpiewa kolędy, bierze udział w tradycyjnych obchodach świątecznych
  • uczestniczy w ewaluacji działań tygodnia

 Tydzień 4

Który żywioł jest najważniejszy?

  1. Ogień
  2. Woda
  3. Ziemia
  4. Powietrze
  5. Cztery żywioły

Dziecko:

  • poznaje nazwy żywiołów: wody, ognia, ziemi, powietrza, wymienia związane z nimi skojarzenia
  • poznaje cechy charakterystyczne żywiołu, jakim jest ogień; wie, jaką rolę odgrywa ogień w życiu człowieka
  • uczestniczy w ćwiczeniach i zabawach ruchowych
  • słucha nagrania piosenki Szkoła dla żywiołów; odpowiada na pytania
  • podejmuje próby wyjaśnienia powiedzenia Igrać
    z ogniem
  • przelicza oczka na kostce; porównuje wyniki, stosując znaki: <, >, =
  • poznaje cechy charakterystyczne żywiołu, jakim jest woda; wie, jaką rolę odgrywa woda w życiu człowieka
  • koloruje rysunek według podanego kodu liczbowego
  • uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych
  • korzysta z wiedzy dotyczącej czterech żywiołów
    w trakcie rozgrywki w grze planszowej
  • obserwuje niebo, dzieli się swoimi spostrzeżeniami