Tydzień 1
Co cieszy mikołaja?
- poznajemy mikołaja
- Mikołajowe niespodzianki
- Barbórka
- Akcja Pomagam
- Prezent dla mikołaja
Dziecko:
- dopełnia liczmany i klocki Nemi do 6
- wypowiada się na temat opowiadania i obrazka
- rozpoznaje i nazywa literę e: małą i wielką, drukowaną
i pisaną - czyta sylaby i wyrazy utworzone z poznanych liter
- słucha nagrania piosenki Pomocnik mikołaja; odpowiada na pytania
- zna nazwę aktualnego miesiąca
- rozpoznaje zapis cyfrowy liczby 7, liczy w dostępnym zakresie
- wykorzystuje naturalne efekty perkusyjne do akompaniamentu – tworzy orkiestrę
- rozwiązuje quiz wiedzy
o górniku - uczestniczy w zabawach rozwijających analizę słuchową
- wie, na czym polega praca wolontariusza
- uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych metodą Rudolfa Labana
- bierze udział w zabawie
z elementami Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne - wyodrębnia w słowach głoski: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie
Tydzień 2
Jakie sporty uprawiamy zimą?
- Bezpieczne zabawy
- Dni tygodnia
- Sporty i zabawy zimowe
- Badamy śnieg
- Zimowy krajobraz
Dziecko:
- odpowiada na pytania, na podstawie wysłuchanego tekstu; przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na śniegu
- rozpoznaje i nazywa literę s: małą i wielką, drukowaną
i pisaną - czyta sylaby i wyrazy utworzone z poznanych liter
- uczestniczy w zabawie sensorycznej z wykorzystaniem cieczy nienewtonowskiej
- uczestniczy w zabawach przy piosence Zimowe szaleństwo
- przewiduje skutki wynikające z niebezpiecznych zabaw i zachowań
Tydzień 3
O czym w święta każdy z nas pamięta?
- Przygotowania do świąt
- Świąteczne życzenia
- Tradycje Bożego Narodzenia
- Magia świąt
- Świąteczne ozdoby
Dziecko:
- uczestniczy w podsumowaniu Kalendarza przeżyć wykonywanego w ubiegłym tygodniu
- odpowiada na pytania na podstawie wysłuchanego tekstu, wymienia sposoby przygotowywania się do świąt
- rozpoznaje i nazywa literę b: małą i wielką, drukowaną i pisaną
- czyta sylaby i wyrazy utworzone z poznanych liter
- wykonuje kolorowankę wodną Choinka
- porównuje liczebność zbiorów, stosując znaki: >, <, =
- uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych
- uczestniczy w zabawie twórczej Język fantazji
- poznaje właściwości chemiczne wybranych produktów spożywczych
- wspólnie z grupą śpiewa kolędy, bierze udział w tradycyjnych obchodach świątecznych
- uczestniczy w ewaluacji działań tygodnia
Tydzień 4
Który żywioł jest najważniejszy?
- Ogień
- Woda
- Ziemia
- Powietrze
- Cztery żywioły
Dziecko:
- poznaje nazwy żywiołów: wody, ognia, ziemi, powietrza, wymienia związane z nimi skojarzenia
- poznaje cechy charakterystyczne żywiołu, jakim jest ogień; wie, jaką rolę odgrywa ogień w życiu człowieka
- uczestniczy w ćwiczeniach i zabawach ruchowych
- słucha nagrania piosenki Szkoła dla żywiołów; odpowiada na pytania
- podejmuje próby wyjaśnienia powiedzenia Igrać
z ogniem - przelicza oczka na kostce; porównuje wyniki, stosując znaki: <, >, =
- poznaje cechy charakterystyczne żywiołu, jakim jest woda; wie, jaką rolę odgrywa woda w życiu człowieka
- koloruje rysunek według podanego kodu liczbowego
- uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych
- korzysta z wiedzy dotyczącej czterech żywiołów
w trakcie rozgrywki w grze planszowej - obserwuje niebo, dzieli się swoimi spostrzeżeniami