Tydzień 1

Czy można cofnąć czas?

  1. Postanowienia noworoczne
  2. Mierzymy czas
  3. Dzień i noc
  4. Cztery pory roku
  5. Dwanaście miesięcy

Dziecko:

  • dostrzega rytmiczną organizację czasu w stałych następstwach pór roku
  • zwraca uwagę na kalendarze, ich rolę w określaniu dni tygodnia, miesięcy
  • rozpoznaje i nazywa literę u: małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • czyta sylaby i wyrazy utworzone z poznanych liter
  • słucha nagrania piosenki Biegnie miesiąc za miesiącem, odpowiada na pytania
  • wymienia nazwy miesięcy należących do kolejnej pory roku
  • uczestniczy w eksperymencie Jak szybko płynie czas?; stosuje określenia: dłużej, krócej
  • poznaje wybrane mierniki czasu od starożytności do dnia dzisiejszego
  • wskazuje pełne godziny na zegarze
  • rozwiązuje rebusy; rysuje swoje skojarzenia; rysuje szlaczek po śladzie, a potem – samodzielnie
  • uczestniczy w zabawie rozwijającej spostrzegawczość Kalendarz pór roku
  • wykonuje pracę plastyczną techniką mieszaną, również z materiałów odpadowych
  • próbuje wymieniać nazwy kolejnych miesięcy, wykorzystując kostki dłoni

 Tydzień 2

Kto jest kucharzem leśnych zwierząt?

  1. Goście w karmniku
  2. Menu dla sikorek
  3. Leśna stołówka
  4. Z wizytą u leśniczego
  5. Karmnik

Dziecko:

  • dzieli nazwy zwierząt na sylaby i na głoski, rozpoznaje ich zapisy graficzne
  • odpowiada na pytania na podstawie wysłuchanego tekstu; nazywa ptaki odwiedzające karmnik
  • rozpoznaje i nazywa literę j: małą i wielką, drukowaną
    i pisaną
  • rozpoznaje zapis cyfrowy liczby 8, liczy w dostępnym zakresie
  • prezentuje ruchem i gestami treści podane przez nauczyciela
  • zdobywa informacje o wybranych zwierzętach leśnych, pracuje w grupie
  • rozwiązuje rebusy wyrazowo-obrazkowe; układa rebusy do podanych wyrazów o prostej budowie fonetycznej
  • rozwiązuje rebusy słowne; przyporządkowuje litery głoskom
  • rozpoznaje i nazywa poznane figury geometryczne

 Tydzień 3

Kto to taki mama mamy, tata taty?

  1. Babcia i dziadek
  2. Zabawy z babcią i dziadkiem
  3. Dzieciństwo moich dziadków
  4. Prezent dla babci i dziadka
  5. Teatr dla babci i dziadka

Dziecko:

  • podaje powiązania pomiędzy członkami najbliższej rodziny
  • rozpoznaje i nazywa literę y: małą i wielką, drukowaną
    i pisaną
  • czyta sylaby i wyrazy utworzone z poznanych liter
  • słucha nagrania piosenki Babcia i dziadek, śpiewa refren piosenki
  • rozpoznaje zapis cyfrowy liczby 9, liczy w dostępnym zakresie od dowolnego miejsca, wspak
  • posługuje się prawidłowo liczbą mnogą
  • posługuje się określeniami: dłuższe, krótsze, takiej samej długości
  • mówi o wzajemnych relacjach między wnukami
    i dziadkami
  • rozwiązuje krzyżówkę, odczytuje jej rozwiązanie
  • bierze udział w przedstawieniu z okazji Dnia Babci
    i Dnia Dziadka
  • wspólnie z dziadkami bierze udział w zabawach i grach integracyjnych

 

Tydzień 4

Dlaczego pewien czwartek jest tłusty?

  1. stroje karnawałowe
  2. bale jak z bajki
  3. Jak się tańczy w karnawale?
  4. Tłusty czwartek
  5. Słodki stół

Dziecko:

  • odpowiada na pytania na podstawie wysłuchanego tekstu
  • tworzy projekt stroju karnawałowego z upcyklingu, wykonuje strój karnawałowy z upcyklingu oraz prezentuje go grupie
  • słucha nagrania piosenki Słodka samba, śpiewa refren piosenki
  • nazywa barwy i ich pochodne, nazywa barwy ciepłe i barwy zimne
  • zna tradycję tłustego czwartku
  • uzupełnia tabelę według instrukcji
  • uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych
  • uczestniczy w zabawie twórczej Co jem? Co widzę?
  • wymienia nazwy produktów potrzebnych do upieczenia pączków
  • tworzy pracę plastyczną
    z wykorzystaniem masy solnej