Styczeń
Tydzień 1
Czy można cofnąć czas?
- Postanowienia noworoczne
- Mierzymy czas
- Dzień i noc
- Cztery pory roku
- Dwanaście miesięcy
Dziecko:
- dostrzega rytmiczną organizację czasu w stałych następstwach pór roku
- zwraca uwagę na kalendarze, ich rolę w określaniu dni tygodnia, miesięcy
- rozpoznaje i nazywa literę u: małą i wielką, drukowaną i pisaną
- czyta sylaby i wyrazy utworzone z poznanych liter
- słucha nagrania piosenki Biegnie miesiąc za miesiącem, odpowiada na pytania
- wymienia nazwy miesięcy należących do kolejnej pory roku
- uczestniczy w eksperymencie Jak szybko płynie czas?; stosuje określenia: dłużej, krócej
- poznaje wybrane mierniki czasu od starożytności do dnia dzisiejszego
- wskazuje pełne godziny na zegarze
- rozwiązuje rebusy; rysuje swoje skojarzenia; rysuje szlaczek po śladzie, a potem – samodzielnie
- uczestniczy w zabawie rozwijającej spostrzegawczość Kalendarz pór roku
- wykonuje pracę plastyczną techniką mieszaną, również z materiałów odpadowych
- próbuje wymieniać nazwy kolejnych miesięcy, wykorzystując kostki dłoni
Tydzień 2
Kto jest kucharzem leśnych zwierząt?
- Goście w karmniku
- Menu dla sikorek
- Leśna stołówka
- Z wizytą u leśniczego
- Karmnik
Dziecko:
- dzieli nazwy zwierząt na sylaby i na głoski, rozpoznaje ich zapisy graficzne
- odpowiada na pytania na podstawie wysłuchanego tekstu; nazywa ptaki odwiedzające karmnik
- rozpoznaje i nazywa literę j: małą i wielką, drukowaną
i pisaną - rozpoznaje zapis cyfrowy liczby 8, liczy w dostępnym zakresie
- prezentuje ruchem i gestami treści podane przez nauczyciela
- zdobywa informacje o wybranych zwierzętach leśnych, pracuje w grupie
- rozwiązuje rebusy wyrazowo-obrazkowe; układa rebusy do podanych wyrazów o prostej budowie fonetycznej
- rozwiązuje rebusy słowne; przyporządkowuje litery głoskom
- rozpoznaje i nazywa poznane figury geometryczne
Tydzień 3
Kto to taki mama mamy, tata taty?
- Babcia i dziadek
- Zabawy z babcią i dziadkiem
- Dzieciństwo moich dziadków
- Prezent dla babci i dziadka
- Teatr dla babci i dziadka
Dziecko:
- podaje powiązania pomiędzy członkami najbliższej rodziny
- rozpoznaje i nazywa literę y: małą i wielką, drukowaną
i pisaną - czyta sylaby i wyrazy utworzone z poznanych liter
- słucha nagrania piosenki Babcia i dziadek, śpiewa refren piosenki
- rozpoznaje zapis cyfrowy liczby 9, liczy w dostępnym zakresie od dowolnego miejsca, wspak
- posługuje się prawidłowo liczbą mnogą
- posługuje się określeniami: dłuższe, krótsze, takiej samej długości
- mówi o wzajemnych relacjach między wnukami
i dziadkami - rozwiązuje krzyżówkę, odczytuje jej rozwiązanie
- bierze udział w przedstawieniu z okazji Dnia Babci
i Dnia Dziadka - wspólnie z dziadkami bierze udział w zabawach i grach integracyjnych
Tydzień 4
Dlaczego pewien czwartek jest tłusty?
- stroje karnawałowe
- bale jak z bajki
- Jak się tańczy w karnawale?
- Tłusty czwartek
- Słodki stół
Dziecko:
- odpowiada na pytania na podstawie wysłuchanego tekstu
- tworzy projekt stroju karnawałowego z upcyklingu, wykonuje strój karnawałowy z upcyklingu oraz prezentuje go grupie
- słucha nagrania piosenki Słodka samba, śpiewa refren piosenki
- nazywa barwy i ich pochodne, nazywa barwy ciepłe i barwy zimne
- zna tradycję tłustego czwartku
- uzupełnia tabelę według instrukcji
- uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych
- uczestniczy w zabawie twórczej Co jem? Co widzę?
- wymienia nazwy produktów potrzebnych do upieczenia pączków
- tworzy pracę plastyczną
z wykorzystaniem masy solnej