Tydzień 1
Kim będę gdy dorosnę?
- Zawody z przeszłości
- Zawody moich rodziców
- Gdy dorosnę będę…
- Dawne przedmioty
- Wynalazki
Dziecko:
- odpowiada na pytania na podstawie wysłuchanego tekstu, wymienia nazwy poznanych zawodów
- rozpoznaje i nazywa literę c: małą i wielką, drukowaną
i pisaną - czyta sylaby i wyrazy utworzone z poznanych liter
- słucha nagrania piosenki Jaki zawód wybrać mam, śpiewa refren piosenki
- podaje cechę związaną z danym zawodem
- uczestniczy w ćwiczeniach i zabawach ruchowych
- poznaje znak matematyczny +; dodaje i odejmuje w zakresie 9
- tworzy przeplatankę z pasków papieru
- gra z kolegą w grę memory
- reaguje w szybkim tempie na ustalone sygnały, przyporządkowuje ustalone ruchy do odpowiednich dźwięków
- wie, na czym polega praca w nowo powstałych zawodach
- wymyśla nowe nazwy zawodów
- uzupełnia brakujące litery
w wyrazach - wie, kim jest wynalazca, zna wybrane wynalazki
Tydzień 2
Czy Kot w butach był na weselu Kopciuszka?
- Książki z mojej półki
- Postacie znane i lubiane
- Z wizytą w bibliotece
- Uwalniamy książki 5.Moje książki
Dziecko:
- opowiada o swojej ulubionej baśni
- odpowiada na pytania na podstawie wysłuchanego tekstu
- rozpoznaje i nazywa literę p: małą i wielką, drukowaną i pisaną
- czyta sylaby i wyrazy utworzone z poznanych liter
- słucha nagrania piosenki Bajkowe marzenia, śpiewa refren piosenki
- liczy w zakresie 10, pisze liczbę 10
- uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych
- reaguje odpowiednim ruchem na dźwięk instrumentu i uniesiony przez N. obraz
- wymienia podobieństwa łączące książki
- wie, na czym polega praca bibliotekarza; wie, w jaki sposób korzystać z zasobów biblioteki
- ćwiczy myślenie przyczynowo-skutkowe, tworzy autorską książkę
- zna znaczenie wybranych związków frazeologicznych, poznaje (nowe) znaczenie słów wieloznacznych
Tydzień 3
Gdzie puka sztuka
- Kino
- Teatr
- Muzeum
- Filharmonia 5.Jestem artystą
Dziecko:
- poznaje słowa związane ze sztuką; odpowiada na pytania na podstawie wysłuchanego tekstu i ilustracji
- ogląda dowolny film, zwraca uwagę na rolę kamery podczas nakręcania filmów
- rozpoznaje i nazywa literę r: małą i wielką, drukowaną
i pisaną - czyta sylaby i wyrazy utworzone z poznanych liter
- słucha nagrania piosenki Ulica sztuk pięknych,
- wykonuje działania matematyczne ze znakiem –, rozwija umiejętność liczenia
- uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych z przyborami
- rysuje emocje na papierowej masce, bierze udział
w przedstawieniu - wie, jak należy się zachować w filharmonii, teatrze, kinie, muzeum
Tydzień 4
Co łączy kurę i dinozaura?
- Roślinożerne olbrzymy
- Groźni mięsożercy
- Czy to smoki?
- Kto się zna na dinozaurach?
- Park jurajski
Dziecko:
- przelicza figurki, określa ich ułożenie
- wypowiada się na temat dinozaurów
- określa różnice i podobieństwa między dinozaurami
i współczesnymi zwierzętami - słucha piosenki Park jurajski wita, określa jej budowę, śpiewa refren piosenki
- współdziała w grupie podczas wykonywania pracy plastyczno-technicznej Park jurajski
- dzieli figurki dinozaurów na grupy według zauważonej zasady
- zna charakterystyczne cechy dinozaurów mięsożernych
- uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych z przyborami
- ogląda książki o dinozaurach, słucha ciekawostek czytanych przez nauczyciela
- dodaje i odejmuje w dostępnym zakresie, zapisuje działania matematyczne
- uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych z przyborami tworzy postać dinozaura z kół wyciętych z kolorowego papieru