Tydzień 1

Kim będę gdy dorosnę?

  1. Zawody z przeszłości
  2. Zawody moich rodziców
  3. Gdy dorosnę będę…
  4. Dawne przedmioty
  5. Wynalazki

Dziecko:

  • odpowiada na pytania na podstawie wysłuchanego tekstu, wymienia nazwy poznanych zawodów
  • rozpoznaje i nazywa literę c: małą i wielką, drukowaną
    i pisaną
  • czyta sylaby i wyrazy utworzone z poznanych liter
  • słucha nagrania piosenki Jaki zawód wybrać mam, śpiewa refren piosenki
  • podaje cechę związaną z danym zawodem
  • uczestniczy w ćwiczeniach i zabawach ruchowych
  • poznaje znak matematyczny +; dodaje i odejmuje w zakresie 9
  • tworzy przeplatankę z pasków papieru
  • gra z kolegą w grę memory
  • reaguje w szybkim tempie na ustalone sygnały, przyporządkowuje ustalone ruchy do odpowiednich dźwięków
  • wie, na czym polega praca w nowo powstałych zawodach
  • wymyśla nowe nazwy zawodów
  • uzupełnia brakujące litery
    w wyrazach
  • wie, kim jest wynalazca, zna wybrane wynalazki

 Tydzień 2

Czy Kot w butach był na weselu Kopciuszka?

  1. Książki z mojej półki
  2. Postacie znane i lubiane
  3. Z wizytą w bibliotece
  4.  Uwalniamy książki                                                                                                                                                                            5.Moje książki

Dziecko:

  • opowiada o swojej ulubionej baśni
  • odpowiada na pytania na podstawie wysłuchanego tekstu
  • rozpoznaje i nazywa literę p: małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • czyta sylaby i wyrazy utworzone z poznanych liter
  • słucha nagrania piosenki Bajkowe marzenia, śpiewa refren piosenki
  • liczy w zakresie 10, pisze liczbę 10
  • uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych
  • reaguje odpowiednim ruchem na dźwięk instrumentu i uniesiony przez N. obraz
  • wymienia podobieństwa łączące książki
  • wie, na czym polega praca bibliotekarza; wie, w jaki sposób korzystać z zasobów biblioteki
  • ćwiczy myślenie przyczynowo-skutkowe, tworzy autorską książkę
  • zna znaczenie wybranych związków frazeologicznych, poznaje (nowe) znaczenie słów wieloznacznych

 Tydzień 3

Gdzie puka sztuka

  1. Kino
  2. Teatr
  3. Muzeum
  4. Filharmonia                                                                                                                                                                                  5.Jestem artystą

Dziecko:

  • poznaje słowa związane ze sztuką; odpowiada na pytania na podstawie wysłuchanego tekstu i ilustracji
  • ogląda dowolny film, zwraca uwagę na rolę kamery podczas nakręcania filmów
  • rozpoznaje i nazywa literę r: małą i wielką, drukowaną
    i pisaną
  • czyta sylaby i wyrazy utworzone z poznanych liter
  • słucha nagrania piosenki Ulica sztuk pięknych,
  • wykonuje działania matematyczne ze znakiem –, rozwija umiejętność liczenia
  • uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych z przyborami
  • rysuje emocje na papierowej masce, bierze udział
    w przedstawieniu
  • wie, jak należy się zachować w filharmonii, teatrze, kinie, muzeum

 

Tydzień 4

Co łączy kurę i dinozaura?

  1. Roślinożerne olbrzymy
  2. Groźni mięsożercy
  3. Czy to smoki?
  4. Kto się zna na dinozaurach?
  5. Park jurajski

Dziecko:

  • przelicza figurki, określa ich ułożenie
  • wypowiada się na temat dinozaurów
  • określa różnice i podobieństwa między dinozaurami
    i współczesnymi zwierzętami
  • słucha piosenki Park jurajski wita, określa jej budowę, śpiewa refren piosenki
  • współdziała w grupie podczas wykonywania pracy plastyczno-technicznej Park jurajski
  • dzieli figurki dinozaurów na grupy według zauważonej zasady
  • zna charakterystyczne cechy dinozaurów mięsożernych
  • uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych z przyborami
  • ogląda książki o dinozaurach, słucha ciekawostek czytanych przez nauczyciela
  • dodaje i odejmuje w dostępnym zakresie, zapisuje działania matematyczne
  • uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych z przyborami tworzy postać dinozaura z kół wyciętych z kolorowego papieru