Tydzień 1

Dlaczego w marcu jest jak w garncu?

  1. Przysłowia o pogodzie
  2. Zjawiska pogodowe
  3. Żywioły
  4. Pogoda zmienna jest
  5. Prognoza pogody

Dziecko:

  • dopasowuje symbole do określonych stanów pogodowych
  • tłumaczy znaczenie przysłowia W marcu jak w garncu
  • rozpoznaje i nazywa literę n: małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • czyta sylaby i wyrazy utworzone z poznanych liter
  • słucha nagrania piosenki Żartowniś marzec,
  • dopasowuje obrazki ubrań do symboli pór roku
  • wie, w jaki sposób woda krąży w przyrodzie; poznaje znaczenie wody w środowisku oraz dla organizmów żywych
  • rozwiązuje krzyżówkę, odczytuje rozwiązanie, czyta nowo powstałe wyrazy
  • zna wybrane pojęcia związane z pogodą, wykonuje wiatromierz według instrukcji

 Tydzień 2

Gdzie się ubiera Pani Wiosna?

  1. Prace na polu
  2. Prace w ogrodzie
  3. Przylot ptaków
  4. Wiosenna pogoda
  5. Wiosenne kwiaty

Dziecko:

  • poznaje nazwy wybranych narzędzi rolniczych
  •  podejmuje działania usprawniające małą motorykę
  • określa zmiany zachodzące w przyrodnie przed zbliżającą się wiosną
  • rozpoznaje i nazywa literę f: małą i wielką, drukowaną
    i pisaną
  • czyta sylaby i wyrazy utworzone z poznanych liter
  • słucha nagrania piosenki Kotki wiosny, śpiewa refren piosenki
  • rozpoczyna hodowlę owsa
  • uczestniczy w ćwiczeniach i zabawach ruchowych
  • bawi się w ogrodzie przedszkolnym, z zachowaniem zasad bezpieczeństwa
  • wykonuje pracę plastyczną Wiosenny motylek
  • zna tradycje związane z obchodami pierwszego dnia wiosny
  • wykonuje mini marzannę – symbol kończącej się zimy

 Tydzień 3

Z czego to jest zrobione?

  1. Gliniany dzbanek
  2. Chleb
  3. Ser biały
  4. Wełniany sweter
  5. Kolorowy papier

Dziecko:

  • wykonuje z wyrobionej gliny małe figurki
  • odpowiada na pytania dotyczące powstawania przedmiotów, produktów spożywczych,                                                          na podstawie wysłuchanego tekstu
  • rozpoznaje i nazywa literę g: małą i wielką, drukowaną
    i pisaną
  • zamienia w wyrazie literę i odczytuje nowy wyraz
  • zna etapy powstawania chleba, ustala związki przyczynowo-skutkowe
  • zna zastosowanie wagi szalkowej
  • odwzorowuje na liczmanach układ kropek na kostkach
  • wykonuje trójkątną czapkę z gazety
  • wie, w jaki sposób powstaje papier

Tydzień 4

Jakie wzory i kolory lubią pisanki?

1. Koszyczek wielkanocny

2. Zwyczaje świąteczne

3. Życzenia

4. Wielkanocne savoir- vivre

  1. Pisanki i kraszanki

Dziecko:

  • odpowiada na pytania na podstawie wysłuchanego tekstu
  • wykonuje Koszyczek wielkanocny według instrukcji
  • rozpoznaje i nazywa literę ł: małą i wielką, drukowaną
    i pisaną
  • czyta sylaby i wyrazy utworzone z poznanych liter
  • słucha nagrania piosenki Wielkanocne zamieszanie, śpiewa refren piosenki
  • uczestniczy w ćwiczeniach i zabawach ruchowych
  • poznaje wybrane modele monet i banknotów, poznaje pojęcie pieniądza
  • przygotowuje kartkę wielkanocną
  • układa działania ze znakami matematycznymi
  • rozpoznaje niedokończone litery, dorysowuje brakujący element
  • uzupełnia tabelę rysunkami pisanek według podanego kodu