1. Zwierzęta na świecie
    1. Zwierzęta żyją tylko raz
    2. Co wiemy o zwierzętach? 
    3. Zwierzątko zwane osiołków
    4. Cztery zielone słonie

Dziecko:

  • uwrażliwienie dzieci na losy zwierząt
  • Rozpoznaje i nazywa wybrane zwierzęta
  • Uczestniczy w ćwiczeniach fizycznych
  • Liczy w zbiorach zastępczych
  • rozwijanie mowy, rozpoznaje i nazywa osła
  • rozwijanie sprawności maturalnych, korzysta w pracy z kilku technik plastycznych
  • Improwizuje wokalnie
  • Rozpoznaje cyfrę 9
  • Rozwijanie sprawności fizycznej, uczestniczy w ćwiczeniach
  • Rozwijanie sprawności manualnej, wykonywanie albumu
  • Rozwijanie mowy, układa opowiadanie

 

       2.Czy dinozaury żyły na prawdę?

    1. Dinozaury w przedszkolu
    2. Dinozaur w szafce
    3. Osiem dinozaurów
    4. Dlaczego dinozaury wyginęły?
    5. O czym szeptały iskierki?

Dziecko:

  • rozwijanie mowy, wypowiada się na temat wysłuchanej wiersza
  • Uczestniczy w ćwiczeniach metoda Labana
  • Umuzykalnianie dzieci, pokazuje ręka kierunek linii melodycznej
  • Rozwijanie sprawności manualnych, wykonuje wycinankę, korzystając z różnych materiałów
  • Rozwijanie umiejętności liczenia, liczy w zakresie 8
  • Rozwijanie sprawności fizycznej
  • Rozwijanie mowy, wypowiada się na temat powstania węgla kamiennego
  • Rozwijanie sprawności manualnej, wykonuje wydziera nd z gazety połączona z rysunkiem
  • Budzenie zainteresowania przyroda nieożywiona, wymienia wybrane właściwości fizyczne węgla kamiennego i soli kamiennej

 

         3.Nadchodzi wiosna

    1. Czekamy na wiosnę
    2. Deszczowe kropelki
    3. Wkrótce wiosna
    4. Wiosenne tańce
    5. Wiosenne porządki 

Dziecko:

  • Rozwijanie pamięci słuchowej, recytuje wiersz
  • Zapoznanie z kalendarzem pogody, zaznacza w kalendarzu pogody elementy charakterystyczne dla danego dnia
  • Kształtowanie pojęcia liczby 9 , liczy w zakresie 9
  • Rozwijanie mowy, wymieni oznaki zbliżającej się wiosny
  • Rozwijanie sprawności manualnej, wykonuje rysunek uzupełniony wycinanka
  • Rozwijanie umiejętności wokalnych, śpiewa piosenkę
  • Wypowiada się na temat zachowania bohaterki opowiadania
  • Zrozumienie konieczności robienia wiosennych porządków, uczestniczy w sprzątaniu placu przedszkolnego

 

         4.Nadeszła wiosna

    1. Powroty ptaków
    2. Czy to ptak, czy to ssak?
    3. Pierwsze motyle
    4. Wiosna w błękitnej sukience
    5. Bzy bzy bzy pszczółka mała

Dziecko:

  • wypowiada się na temat powrotu ptaków
  • Wykonuje wyklejankę
  • Wykazywanie się wiedza na temat zwierząt, prawidłowo rozwiązuje quiz
  • Rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania, dodaje i odejmuje w zakresie 9
  • Rozwijanie umiejętności wokalnych, śpiewa piosenkę
  • Rozwijanie sprawności fizycznej, uczestniczy w ćwiczeniach
  • Zachęcanie do obserwowania przyrody, wymienia etapy rozwojowe motyla
  • Porównywanie pojemności różnych naczyn, mierzy pojemność różnych naczyń za pomocą tej samej miarki
  • Rozwijanie mowy, wypowiada się na temat pszczół
  • Rozwijanie sprawności manualnych, wykonuje papierowa pszczółkę z rolki po papierze toaletowym