Tydzień 1

O czym marzą zwierzęta?

  1. Nasi pupile
  2. Zwierzęta z wiejskiego podwórka
  3. Zwierzęta z naszych pół
  4. Zwierzęta z naszych lasów
  5. Moje zwierzątko

Dziecko:

  • rysuje, w formie piktogramów, zasady dobrej opieki nad zwierzętami
  • wykonuje sylwetki psa i kota według instrukcji
  • rozpoznaje i nazywa literę w: małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • czyta sylaby i wyrazy utworzone z poznanych liter
  • uczestniczy w ćwiczeniach i zabawach ruchowych
  • wymienia nazwy zwierząt hodowlanych i nazwy ich młodych
  • liczy na konkretach w zakresie 10, rozwiązuje zagadki matematyczne
  • porusza się myszką po planszy zgodnie z instrukcją
  • rozpoznaje brzmienia instrumentów perkusyjnych i wymienia nazwy zwierząt, którym są one przypisane
  • zna wybrane zwierzęta żyjące w polu i ich zwyczaje
  • rysuje z wyobraźni wymyślone zwierzę, opowiada
    o nim koledze
  • uczestniczy w zabawach językowych

 Tydzień 2

Kto obroni słonia?

  1. Pożyteczna rola zwierząt
  2. Rekordy w świecie zwierząt
  3. Pływające, latające, biegające
  4. Kolory w świecie zwierząt
  5. Zwierzęta będące pod ochroną

Dziecko:

  • uczestniczy w rozmowie na temat ochrony zwierząt
  • rozpoznaje i nazywa literę h: małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • czyta sylaby i wyrazy utworzone z poznanych liter
  • słucha nagrania piosenki Wielkanocne zamieszanie, śpiewa refren piosenki
  • uczestniczy w ćwiczeniach i zabawach ruchowych
  • wie, jakie niezwykłe cechy posiadają wybrane zwierzęta dziko żyjące
  • szacuje długość i wysokość różnych przedmiotów
  • wykonuje ćwiczenie z elementami kodowania
  • reaguje ruchem na rytm utworu muzycznego
  • rozumie zasady podziału zwierząt na: ssaki, gady, płazy, ryby, ptaki
  • wzbogaca wiadomości o zwierzętach będących pod ochroną
  • rozumie problem wymierania gatunków zwierząt

 Tydzień 3

Jak być eko?

  1. Śmieci i ich segregowanie
  2. Jestem eko
  3. Dzień Ziemi
  4. Ekozawody
  5. Prezent dla Ziemi

Dziecko:

  • poznaje zasady segregowania odpadów
  • rozpoznaje i nazywa literę z: małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • czyta sylaby i wyrazy utworzone z poznanych liter słucha nagrania piosenki
  • uczestniczy w zabawie dydaktycznej Ekopunkty
  • zna wybrane sposoby mierzenia długości, potrafi porównać długość różnych przedmiotów
  • liczy od dowolnego miejsca, wspak; przelicza elementy w zbiorze, podpisuje zbiór odpowiednią liczbą, odróżnia błędne liczenie od poprawnego
  • wie, kiedy Ziemia obchodzi swoje święto; poszukuje sposobów ochrony środowiska naturalnego
  • rozwiązuje zadania tekstowe w zakresie 10
  • wykonuje przestrzenną pracę plastyczną z materiałów odpadowych

 Tydzień 4

Kto wymyślił naszą flagę?

  1. Wars i Sawa
  2. Nasza stolica
  3. Godło i hymn                                                                                                                                                                                         
  4. Dzień flagi RP
  5. Mieszkam w Europie

    Dziecko:

    • odpowiada na pytania na podstawie wysłuchanego tekstu, zna symbole narodowe
    • rozpoznaje i nazywa literę ż: małą i wielką, drukowaną i pisana
    • czyta sylaby i wyrazy utworzone z poznanych liter
    • słucha nagrania piosenki Moja Polsko, śpiewa refren piosenki
    • uczestniczy w ćwiczeniach i zabawach ruchowych
    • śpiewa piosenkę Moja Polsko z różnym natężeniem dźwięku
    • zna polskie symbole narodowe, wyraża szacunek do symboli narodowych