- Polska – mój dom
- Mój dom
- Poznajemy nasza miejscowość
- Jesteśmy Polakami
- Góry, nasze góry
- Poznajemy Warszawę
Dziecko:
- rozwijanie mowy i logicznego myślenia, uważnie słucha wiersza i wypowiada się na temat jego treści
- Zapoznanie z różnymi rodzajami domów, nazywa wybrane rodzaje domów
- Zapoznanie z charakterystycznymi miejscami danej miejscowości
- Śpiewa zaproponowane piosenki i bawi się przy nich; nazywa region, z którego pochodzą
- Zapoznanie z symbolami narodowymi, rozpoznaje flagę, godło i hymn państwowy
- Rozwijanie sprawności manualnej i inwencji twórczej, tworzy własny obrazek, odrysowując brakujące elementy
- Rozwijanie sprawności przelać.Ania oraz dodawania i odejmowania w zakresie określonego zbioru, prawidłowo posługuje się liczebnikami, dodaje i odejmuje na konkretach
- Rozwijanie sprawności fizycznej
- Zapoznanie z legendą związana z Warszawą, wypowiada się. A temat wysłuchanej legendy
- Zrozumienie znaczenia przynależności Polski do UE
2.Muzyka jest wszędzie
-
- Dźwięki wokół nas
- Jesteśmy muzykalni
- Muzykalna folia
- Gramy i śpiewamy
- Trębacz z wieży mariackiej
Dziecko:
- rozpoznaje różnorodne dźwięki, wie, że hałas jest szkodliwy dla człowieka
- Umuzykalnianie dzieci, śpiewa piosenkę
- Rozwijanie sprawności manualnej i poczucia rytmu, wykonuje prosty i argument i akompaniuje przy nim
- Słuchanie muzyki, przedstawienie i kojarzenie obrazów w wyobraźni
- Świadome słuchanie muzyki, tworzenie do niej skojarzeń, i wyraża odczucia przez wprawienie folii w ruch
- Odejmowanie na konkretach, wyznać- wynik odejmowania, działa na konkretach
- Rozwijanie płynności ruchów ręki podczas malowania postaci ludzkiej, maluje postać ludzka
3.Łąka i jej mieszkańcy
-
- Na zielonej łące
- Dlaczego potrzebna jest barwa ochronna
- Biedronki, motyle i kwiaty
- Zagadki o łące
- Odwiedziny na łące
Dziecko:
- wypowiada się na temat wysłuchanego wiersza
- Uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych
- Zapoznaje się ze sposobem przystawiania się zwierząt do życia w danym otworzeniu
- Rozwija sprawność manualna
- Rozwijanie umiejętności liczenia, przelicza elementy, dodaje, odejmuje na konkretach
- Rozwijanie poczucia rytmu i umuzykalnianie dzieci
- Rozwijanie mowy i logicznego myślenia, rozwiązuje zagadki
- Rozwijanie sprawności manualnej i inwencji twórczej, wyraża swoje spostrzeżenia za pomocą ekspresji plastycznej
- Rozpoznawanie roślin i zwierząt żyjących na łące; zachęcanie do obserwacji przyrody
4.Święto rodziców
-
- Wkrótce Dzień Matki i Dzień Ojca
- Powinniśmy słuchać rodziców
- Rodzinny obrazek
- Zagadki rodzinne
- Przedszkolne nagrywanie występu
Dziecko:
- Wypowiada się w jaki sposób można sprawić przyjemność rodzicom
- Śpiewa piosenkę
- Rozwijanie mowy, wypowiada się na podany temat
- Uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych
- Wykonuje obrazek z użyciem serwetek
- Wymienia nazwy miesięcy, por roku i dni tygodnia
- Rozwiązuje zagadki
- Wykonuje kółko z kwiatkiem na serwetkę
- Aktywnie uczestniczy w przygotowaniach do występu dla rodziców, prezentuje przygotowany program