Tydzień 1

Gdzie jest najciekawsze miejsce na świecie?

  1. Album mojej miejscowości
  2. Miejsca. Które znam
  3. Najpiękniejsze miejsca w Europie
  4. Najpiękniejsze miejsca na świecie
  5. moje wymarzone miejsce do życia

Dziecko:

  • odpowiada na pytania na podstawie wysłuchanego tekstu Wspomnienia z wakacji; określa, z jakiego kraju pochodzi dana pamiątka
  • uczestniczy w teście wiedzy o swojej miejscowości; koloruje herb swojej miejscowości
  • pisze po śladach poznanych liter; czyta nazwy miejsc powstałe z połączenia liter
  • szuka ciekawych miejsc podczas spaceru w okolicy przedszkola
  • zna wybrane miejsca użyteczności publicznej w swojej miejscowości
  • czyta sylaby i utworzone z nich wyrazy, czyta zdania, określa wartość logiczną zdań
  • uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych
  • poznaje wybrane zabytki Europy podczas zabaw aktywizujących
  • układa kartoniki z liczbami i znakami matematycznymi, tworząc działania matematyczne
  • uczestniczy, w grupach, w wykonaniu pracy plastyczno-technicznej Wymarzone miejsce na świecie

 Tydzień 2

Czyim domem jest łąka?

  1. Zielona żaba
  2. Motyle i kwiaty
  3. Światowy Dzień Pszczół
  4. Rośliny pod ochroną
  5. Apteka pod mniszkiem lekarskim

Dziecko:

  • rozpoznaje i nazywa wybrane zwierzęta i rośliny żyjące na łące
  • wymienia etapy rozwojowe żab, układa obrazki historyjki według kolejności zdarzeń
  • słucha piosenki Pani pszczoła, uczestniczy w zabawie rozwijającej umiejętność koncentracji uwagi i współdziałania z rówieśnikami
  • uczestniczy w ćwiczeniach i zabawach ruchowych
  • układa coraz dłuższe zdania na podstawie wybranego wyrazu
  • omawia cykl rozwojowy motyla; numeruje obrazki w odpowiedniej kolejności
  • uczestniczy w grze matematycznej Motyl matematyczny
  • uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych
  • znajduje i zaznacza 10 różnic między dwoma obrazkami; czyta tekst wyrazowo-obrazkowy o pikniku

 Tydzień 3

Jak daleko pada jabłko od jabłoni?

       1. Moja mama                                                                                                                                                                       2. Mój tata                                                                                                                                                                           3.Jesteśmy podobni                                                                                                                                                               4.Czas spędzony z rodzicami                                                                                                                                                   5.Prezent dla mamy i taty

Dziecko:

  • wymienia aktywności, które lubi mama, i aktywności, które lubi tata
  • rozwiązuje krzyżówkę, odczytuje hasło
  • opowiada przed grupą o swojej mamie
  • podaje słowa zaczynające się na sylabę TA, układa ich zapisy
  • poznaje cechy bryły sześciennej
  • dostrzega podobieństwo między sobą a członkami swojej rodziny
  • przygotowuje prezenty dla bliskich
  • zapisuje tekst wiersza w formie rysunków, dopasowuje do rysunków odpowiednie wyrazy i je odczytuje

 Tydzień 4

Czego dzieci potrzebują do szczęścia?

  1. Moi rówieśnicy
  2. Dzieci w mojej rodzinie
  3. Niezwykłe dzieci
  4. Dzieci świata
  5. Dziecięce zabawy

Dziecko:

  • wie, co łączy dzieci na całym świecie; wymienia podobieństwa i różnice między dziećmi z różnych stron świata
  • poznaje znaczenie przyjaźni w życiu człowieka
  • słucha nagrania piosenki Dzieci całej Ziemi, improwizuje ją ruchem, śpiewa refren piosenki
  • uczestniczy w ćwiczeniach i zabawach ruchowych
  • stosuje słowa przeciwstawne do podanych przymiotników
  • rozwija koncentrację uwagi podczas działania przy piosence Supermocni
  • wie, kto obchodzi święto 1 czerwca; bawi się z rówieśnikami, przestrzega ustalonych zasad