Tydzień 1
Gdzie jest najciekawsze miejsce na świecie?
- Album mojej miejscowości
- Miejsca. Które znam
- Najpiękniejsze miejsca w Europie
- Najpiękniejsze miejsca na świecie
- moje wymarzone miejsce do życia
Dziecko:
- odpowiada na pytania na podstawie wysłuchanego tekstu Wspomnienia z wakacji; określa, z jakiego kraju pochodzi dana pamiątka
- uczestniczy w teście wiedzy o swojej miejscowości; koloruje herb swojej miejscowości
- pisze po śladach poznanych liter; czyta nazwy miejsc powstałe z połączenia liter
- szuka ciekawych miejsc podczas spaceru w okolicy przedszkola
- zna wybrane miejsca użyteczności publicznej w swojej miejscowości
- czyta sylaby i utworzone z nich wyrazy, czyta zdania, określa wartość logiczną zdań
- uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych
- poznaje wybrane zabytki Europy podczas zabaw aktywizujących
- układa kartoniki z liczbami i znakami matematycznymi, tworząc działania matematyczne
- uczestniczy, w grupach, w wykonaniu pracy plastyczno-technicznej Wymarzone miejsce na świecie
Tydzień 2
Czyim domem jest łąka?
- Zielona żaba
- Motyle i kwiaty
- Światowy Dzień Pszczół
- Rośliny pod ochroną
- Apteka pod mniszkiem lekarskim
Dziecko:
- rozpoznaje i nazywa wybrane zwierzęta i rośliny żyjące na łące
- wymienia etapy rozwojowe żab, układa obrazki historyjki według kolejności zdarzeń
- słucha piosenki Pani pszczoła, uczestniczy w zabawie rozwijającej umiejętność koncentracji uwagi i współdziałania z rówieśnikami
- uczestniczy w ćwiczeniach i zabawach ruchowych
- układa coraz dłuższe zdania na podstawie wybranego wyrazu
- omawia cykl rozwojowy motyla; numeruje obrazki w odpowiedniej kolejności
- uczestniczy w grze matematycznej Motyl matematyczny
- uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych
- znajduje i zaznacza 10 różnic między dwoma obrazkami; czyta tekst wyrazowo-obrazkowy o pikniku
Tydzień 3
Jak daleko pada jabłko od jabłoni?
1. Moja mama 2. Mój tata 3.Jesteśmy podobni 4.Czas spędzony z rodzicami 5.Prezent dla mamy i taty
Dziecko:
- wymienia aktywności, które lubi mama, i aktywności, które lubi tata
- rozwiązuje krzyżówkę, odczytuje hasło
- opowiada przed grupą o swojej mamie
- podaje słowa zaczynające się na sylabę TA, układa ich zapisy
- poznaje cechy bryły sześciennej
- dostrzega podobieństwo między sobą a członkami swojej rodziny
- przygotowuje prezenty dla bliskich
- zapisuje tekst wiersza w formie rysunków, dopasowuje do rysunków odpowiednie wyrazy i je odczytuje
Tydzień 4
Czego dzieci potrzebują do szczęścia?
- Moi rówieśnicy
- Dzieci w mojej rodzinie
- Niezwykłe dzieci
- Dzieci świata
- Dziecięce zabawy
Dziecko:
- wie, co łączy dzieci na całym świecie; wymienia podobieństwa i różnice między dziećmi z różnych stron świata
- poznaje znaczenie przyjaźni w życiu człowieka
- słucha nagrania piosenki Dzieci całej Ziemi, improwizuje ją ruchem, śpiewa refren piosenki
- uczestniczy w ćwiczeniach i zabawach ruchowych
- stosuje słowa przeciwstawne do podanych przymiotników
- rozwija koncentrację uwagi podczas działania przy piosence Supermocni
- wie, kto obchodzi święto 1 czerwca; bawi się z rówieśnikami, przestrzega ustalonych zasad