ZAŁOŻENIA WRZESIEŃ- GRUPA DZIECI 5- LETNICH
Tydzień I
Temat: Witajcie w przedszkolu!
Poznajemy przedszkole.
Nasze imiona.
Ja i moi koledzy.
Jestem już w przedszkolu.
Bawimy się sylabami.
Cele:
– zapoznanie z pomieszczeniami znajdującymi się w przedszkolu Phone Number Trace , ich wyglądem i przeznaczeniem,
– rozwijanie percepcji wzrokowej
– zachęcanie do poznania imion kolegów i koleżanek z grupy,
– rozwijanie sprawności manualnej,
– zapoznanie ze zwyczajami panującymi w przedszkolu,
– rozwijanie mowy, przestrzeganie kodeksu grupowego zawierającego zasady obowiązujące w przedszkolu,
– umuzykalnianie dzieci, reagowanie na muzyczne sygnały,
– rozpoznawanie papieru o różnych fakturach,
Tydzień II
Temat: Droga do przedszkola.
Obserwujemy ruch drogowy.
Poznajemy przepisy ruchu drogowego.
Czy znamy te pojazdy?
Samochody specjalistyczne.
Bądźmy ostrożni.
Cele:
– rozwijanie umiejętności poruszania się w pobliżu jezdni,
– rozwijanie zainteresowań ruchem drogowym, zachęcanie do jego obserwacji,
– zapoznanie z podstawowymi zasadami ruchu drogowego,
– rozwijanie sprawności fizycznej,
– zapoznanie z różnymi środkami komunikacji: lądowej, powietrznej i wodnej,
– umuzykalnianie dzieci,
– przybliżenie informacji na temat samochodów specjalistycznych i ich znaczenia dla społeczeństwa,
– rozwijanie słuchu fonematycznego,
– rozwijanie umiejętności kreślenia linii: pionowych, poziomych, ukośnych
Tydzień III
Temat: Nadeszła jesień.
Park w jesiennej szacie.
Jesienne drzewa.
Jesienne zabawy.
Kolorowe liście
Zbieramy grzyby.
Cele:
– zachęcanie do obserwacji środowiska przyrodniczego, jakim jest park,
– rozwijanie umiejętności zapamiętywania słów i melodii piosenek,
– wyrażanie obserwacji i przeżyć w ekspresji plastycznej,
– budzenie zainteresowania figurami geometrycznymi,
– rozwijanie sprawności fizycznej,
– ćwiczenia narządów artykulacyjnych, różnicowanie głosek,
– poszerzanie doświadczeń plastycznych,
Dostrzeganie różnic w wyglądzie parku i lasu,
– zapoznanie z wybranymi grzybami- jadalnymi i niejadalnymi
Tydzień IV
Temat: Co robią zwierzęta jesienią?
Leśne odgłosy.
Kto kiedy zasypia?
Sąsiadeczka wiewióreczka.
Smakołyki zwierząt.
Fantastyczne zwierzaki.
Cele:
– rozwijanie mowy,
– rozwijanie sprawności fizycznej,
– rozwijanie umiejętności liczenia,
– zapoznanie ze sposobami przygotowania się zwierząt do zimy,
– rozwijanie poczucia rytmu muzycznego,
– rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej, rozwijanie orientacji przestrzennej,
– zwracanie uwagi na różnice w wyglądzie i zachowaniu zwierząt przed nadejściem zimy,
– łączenie ze sobą różnorodnych materiałów w pracy plastycznej.