Tydzień 1
Nowinki z wiejskiego podwórka
- „Jakie zwierzęta spotkamy na wiejskim podwórku”
- „Głosy zwierząt z wiejskiego podwórka”
- „Rodzice i ich dzieci”
- „Skąd to mamy?”
- „Upodobania zwierząt”
Dziecko:
– rozpoznaje i nazywa zwierzęta z wiejskiego podwórka,
– rozróżnia i nazywa kolory,
– naśladuje głosy i i ruchy zwierząt z wiejskiego podwórka,
– tworzy rodziny zwierząt, prawidłowo nazywa ich członków,
– porusza się rytmicznie przy muzyce,
– wymienia produkty pochodzące od zwierząt,
– wykonuje zdrowy twarożek,
– wymienia nazwy domów wybranych zwierząt,
– posługuje się liczebnikami – głównymi i porządkowymi – w zakresie dziesięciu.
Tydzień 2
Wiosna na łące
- „Jak to było z żabką?”
- „W rodzinie owadów”
- „Gąsienica – tajemnica”
- „W krainie motyli”
- „Barwa ochronna”
Dziecko:
– wymienia etapy rozwojowe żaby,
– wykonuje proponowane ćwiczenia,
– wyjaśnia znaczenie pszczół i mrówek dla przyrody,
– omawia cykl rozwojowy motyla,
-współpracuje w zespole,
– kulturalnie odnosi się do kolegów,
– rytmicznie porusza się przy muzyce,
– wymienia znaczenie barwy ochronnej dla zwierząt.
Tydzień 3
Poznajemy różne zawody
- „Dla wspólnego dobra”
- „W pracowni krawieckiej”
- „U ogrodnika”
- „Skąd się bierze chleb”
- „Kim będziemy w przyszłości”
Dziecko:
– rozpoznaje osoby wykonujące określone zawody,
– wyjaśnia znaczenie pracy jednych osób dla drugich,
– wymienia narzędzia pracy krawcowej,
– aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach,
– wypowiada się na temat pracy ogrodnika,
– porusza się rytmicznie przy muzyce,
– wymienia składniki potrzebne do upieczenia chleba,
– wymienia zawody, które chciałoby wykonywać w przyszłości,
– wymienia przedmioty przyciągane przez magnes.
Tydzień 4
Nasi kochani rodzice
- „Jacy są nasi rodzice?”
- „Nasze zabawy z rodzicami”
- „Jakie są nasze mamy?”
- „Jaki jest mój tata?”
- „Gościmy naszych rodziców w przedszkolu”
Dziecko:
– wypowiada się na temat swoich rodziców,
– rozwiązuje zagadki,
– wypowiada się na temat spędzania czasu wolnego z rodzicami,
– wykonuje upominek dla rodziców,
– omawia wygląd swojej mamy,
– opowiada o swoim tacie,
– liczy w zakresie dziesięciu,
– prezentuje przygotowany program artystyczny.