Tydzień I
Nowinki z wiejskiego podwórka
- Jakie zwierzęta spotkamy na wiejskim podwórku?
- Głosy zwierząt z wiejskiego podwórka
- Rodzice i ich dzieci
- Skąd to mamy?
- Upodobania zwierząt
Dziecko:
– rozpoznaje i nazywa zwierzęta z wiejskiego podwórka,
– rozróżnia i nazywa kolory,
– naśladuje głosy i ruchy zwierząt z wiejskiego podwórka,
– tworzy rodziny zwierząt: prawidłowo nazywa ich członków,
– porusza się rytmicznie przy muzyce,
– wymienia produkty pochodzące od zwierząt,
– wymienia nazwy domów wybranych zwierząt,
– posługuje się liczebnikami- głównymi i porządkowymi- w zakresie 10
Tydzień II
Wiosna na łące
- Jak to było z żabką?
- W rodzinie owadów
- Gąsienica- tajemnica
- W krainie motyli
- Barwa ochronna
Dziecko:
– wymienia etapy rozwojowe żaby,
– wyjaśnia znaczenie pszczół i mrówek dla przyrody,
– omawia cykl rozwojowy motyla,
– współpracuje w zespole,
– rytmicznie porusza się przy muzyce,
– wyjaśnia znaczenie barwy ochronnej dla zwierząt
Tydzień III
Poznajemy różne zawody
- Dla wspólnego dobra
- W pracowni krawieckiej
- U ogrodnika
- Skąd się bierze chleb?
- Kim będziemy w przyszłości?
Dziecko:
– rozpoznaje osoby wykonujące określone zawody,
– wyjaśnia znaczenie pracy jednych osób dla drugich,
– wymienia narzędzia pracy krawcowej,
– wypowiada się na temat pracy ogrodnika,
– wymienia składniki potrzebne do upieczenia chleba,
– wymienia zawody, które chciałoby wykonywać w przyszłości,
– wymienia przedmioty przyciągane przez magnes
Tydzień IV
Nasi kochani rodzice
- Jacy są nasi rodzice?
- Nasze zabawy z rodzicami
- Jakie są nasze mamy?
- Jaki jest mój tata?
- Gościmy naszych rodziców w przedszkolu
Dziecko:
– wypowiada się na temat swoich rodziców,
– rozwiązuje zagadki,
– wypowiada się na temat spędzania czasu wolnego z rodzicami,
– wykonuje upominek dla rodziców,
– omawia wygląd swojej mamy,
– opowiada o swoim tacie,
– liczy w zakresie 10,
– prezentuje przygotowany program artystyczny