Tydzień 1
Dzieci z całego świata
- Dzień dziecka – święto wszystkich dzieci
- Jacy jesteśmy
- Czy lubimy być sami?
- Gdzie kto mieszka?
- Chcę mieć przyjaciela
Dziecko:
-wie kto obchodzi swoje święto 1 czerwca
-prawidłowo artykułuje wszystkie dźwięki
-wypowiada się na temat ulubionych zabaw dzieci
-aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych
-posługuje się liczebnikami – głównymi i porządkowymi – w zakresie dziesięciu
-śpiewa piosenkę
-wymienia różnice w warunkach życia na różnych kontynentach
-wymienia cechy przyjaciela
Tydzień 2
Moje podwórko
- Jakie jest moje podwórko?
- Plac zabaw
- W piaskownicy
- Kiedy jestem smutny
- Przyjaciel z podwórka
Dziecko:
-wypowiada się na temat swojego podwórka
-wykonuje zabawkę – spadochron
-dzieli słowa na głoski
-aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych
-dodaje i odejmuje w zakresie 10
-zachowuje się właściwie względem kolegów i koleżanek
-porusza się rytmicznie przy piosence
-wypowiada się na temat przyjaźni
-omawia etapy rozwojowe pszczoły
Tydzień 3
Wkrótce wakacje
- Wakacyjne wędrówki
- Wakacyjne rady
- Gdzie pojedziemy na wakacje?
- Co zabierzemy na wakacje?
- Nadszedł czas pożegnania
Dziecko:
-wypowiada się na temat wakacyjnego wypoczynku
-wykonuje pracę techniką wydzieranki
-wymienia niebezpieczeństwa grożące mu podczas wakacji
-porusza się rytmicznie przy muzyce
-wypowiada się na temat miejsc wakacyjnego odpoczynku
-aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych
-wymienia przedmioty, które należy zabrać ze sobą na wakacje
-wykonuje papierowe nakrycie głowy
-śpiewa piosenki, recytuje wiersze
Tydzień 4
Wakacji czas
- Bez wody nie ma życia
- Uwaga ogień!
- Lato, lato!
- Bezpieczne wakacje
- Wspólną zabawa
Dziecko:
– zna nazwy zwierząt żyjących w wodzie
– wie jak ważna jest woda w życiu człowieka
– zna sposoby oszczędzania wody
– zna numer alarmowy
– wie kiedy i jak wzywać pomoc
– aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych
– dodaje i podejmuje w zakresie 10
– zna zasady bezpiecznej zabawy
– wypowiada się na temat uczuć
– dzieli słowa na głoski